آمریکا در حال احداث مقر جدید در شرق سوریه است

آمریکا در حال احداث مقر جدید در شرق سوریه است
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 10:05

منابع سوری گزارش کردند که نیروهای آمریکایی افزون بر توسعه یک پایگاه خود، یک پایگاه جدید در شرق سوریه ایجاد می‌کنند.

العالم _ سوریه

وبگاه خبری گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش کرد که نیروهای آمریکایی پایگاه «میدان نفتی العمر» را توسعه می‌دهند و در عین در حال احداث پایگاه جدیدی در منطقه «الجزرات» (غرب استان دیرالزور- شرق سوریه) هستند.

در همین ارتباط، منابع سوری، پیشتر، گزارش کردند که ۳۰۰ کامیون آمریکایی حامل تجهیزات نظامی به همراه هواپیماهایی باری به چند پایگاه نظامی این کشور در سوریه تجهیزات نظامی منتقل کرده‌اند.

دیدبان گزارش کرد که نیروهای آمریکایی طی روزهای گذشته تجهیزات نظامی «عظیمی» به منطقه یادشده ارسال کردند بطوریکه چندین کامیون‌ حامل تجهیزات نظامی به سمت منطقه الجزرات حرکت کردند.

طبق این گزارش، نیروهای آمریکایی همچنین در حال توسعه، پایگاه نفتی العمر در شرق دیر الزور هستند بطوریکه بخش اعظمی از ۳۰۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکا وارد این منطقه شدند.

این کامیون‌ها با خود تجهیزات نظامی، لجستیکی و مهمات حمل می‌کردند. از سویی دیگر، دیدبان گزارش کرده بود که طی روزهای گذشته گروهی از سربازان آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی وارد سوریه شدند

پیشتر همچنین گزارش شوه بود که آمریکا به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) آموزش نظامی می‌دهد تا از آنها برای محافظت از میدان‌‌های نفتی و پایگاه خود استفاده کند.

پربیننده ترین خبرها