آمریکا و کرونا، دست در دست هم علیه ملت‌ها

آمریکا و کرونا، دست در دست هم علیه ملت‌ها
شنبه 20 ارديبهشت 1399 - 21:46

باند رئیس‌جمهور صهیونیستی و تندروی آمریکا با اتخاذ موضعی جنایتکارانه، در روند تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در کشورهای جنگ‌زده به منظور کمک بهتر به مهار شیوع ویروس کرونا سنگ‌اندازی کرد.

العالم- کشکول

سنگ‌اندازی آمریکا در روند تصویب این قطعنامه بعد از آن انجام شد که دولت واشنگتن، شورای امنیت سازمان ملل را به مدت دو ماه وارد پیچ و خم مذاکرات پوچ درباره متن و واژگان مندرج در این قطعنامه کرد؛ بدون این‌که در قبال میلیون‌های انسانی که طی این دو ماه به ویروس کرونا آلوده شده و یا بر اثر ابتلا به آن جان‌شان را از دست داده‌اند، احساس مسئولیتی کند.

هیئت آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به‌هیچ دلیلی ردّ کرد؛ چرا که در آن به نقش سازمان بهداشت جهانی اشاره کرده بدون آن‌که نامی ازآمریکا ببرد!

در یکی از بندهای طرح اولیه که پیش‌تر در شورای امنیت به بحث گذاشته شد، حمایت از این نهاد وابسته به سازمان ملل قید شده بود، اما به دلیل مخالفت آمریکا، نام این سازمان حذف شد. در پیش‌نویس نهایی آمده است که باید از نهادهای سازمان ملل که در مبارزه با کرونا فعال هستند حمایت شود.

همچنانکه در این قطعنامه از لحنی تند علیه چین استفاده نشده، به همین آمریکا تلاش‌های دو ماهه سازمان ملل برای توقف جنگ‌ها و درگیری‌ها به منظور کمک‌رسانی بیشتر به دولت‌ها در امر مبارزه بهتر با ویروس ایپدمی کرونا را خنثی کرد.

موضوع قابل توجه این است که عبارت‌ها و جملات قطعنامه‌ به گونه‌ای تدوین شده که آمریکا را راضی می‌کند. این قطعنامه توقف درگیری‌های خصمانه در کشورهای جنگ‌زده و نیز توقف کمک‌های انسانی به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای دولت‌ها جهت مبارزه با این ویروس را خواستار شده و از تمامی کشورها خواسته است با یکدیگر در امر مبارزه با کرونا همکاری و هماهنگی داشته باشند و از تمامی کشورها و نهادهای مرتبط با سازمان ملل، از جمله سازمان بهداشت جهانی، حمایت کنند. ولی آمریکا با این قطعنامه مخالفت کرد تا صدها میلیون انسان در تیرس کرونا و جنگ‌ها قرار بگیرند.

حافظه ملت‌ها این موضع غیرانسانی آمریکا را فراموش نخواهند کرد، موضعی که تروریستی و قلدرمآبانه است و تمام بشریت را تهدید می‌کند همانند دیگر جنایت‌های آمریکا علیه بشریت، مانند جنایت‌های هیروشیما، ناکازاکی،ویتنام، فلسطین، افغانستان، عراق و سومالی

پربیننده ترین خبرها