تجمع مخالفان قرنطینه در ملبورن استرالیا/ ۱۰ نفر بازداشت شدند

تجمع مخالفان قرنطینه در ملبورن استرالیا/ ۱۰ نفر بازداشت شدند
يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 - 17:09

به دنبال تصمیم مقام‌های ایالت ویکتوریا در استرالیا برای تعویق رفع محدودیت‌های مقابله با ویروس کرونا، تعدادی از معترضان در برابر پارلمان تجمع کردند.

العالم-اروپا

مقام‌های استرالیایی خبر دادند، تجمع غیرقانونی مخالفان قرنطینه در مقابل پارلمان ایالتی ویکتوریا در شهر ملبورن به دستگیری حداقل ۱۰ معترض و جراحت یک مامور پلیس انجامید.

بنا بر گزارش‌ «بانکوک پُست»، تعدادی از معترضان استرالیایی که ویروس کرونا را «توطئه دولت برای کنترل مردم» می‌دانستند، در اعتراض به قرنطینه و محدودیت‌های آن در شهر ملبورن دست به تجمع در مقابل پارلمان ایالتی زدند.

حدود ۱۵۰ نفر در این تجمع که با دخالت نیروهای پلیس ایالت ویکتوریا در شهر ملبورن مواجه شد، شرکت کردند.

غیر از ایالت ویکتوریا، اکثر ایالت‌های استرالیا محدودیت‌های قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا را کاهش داده‌اند اما مسئولان ویکتوریا به دنبال افزایش موارد ابتلا در یک کشتارگاه ملبورن، تصمیم برای رفع محدودیت‌ها را به تعویق انداختند.

تجمع‌کنندگان در تظاهرات ملبورن ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی در رد قرنطینه و محدودیت‌های اعمال شده، شعارهایی از قبیل این شعار را سر دادند: «برای آزادی و حقوق خود بجنگید».

«فانو پاناییدس» جوان ۳۷ ساله استرالیایی حاضر در این تجمع با تردید درباره نیات دولت در اعلام شیوع کرونا به عنوان وضعیت «همه گیری» ادعا کرد، دولت از این موضوع برای پوششی به منظور دستیابی کنترل بیشتر بر روی مردم استفاده می‌کند.

سخنگوی اداره پلیس ویکتوریا از دستگیری ۱۰ معترض خبر داد. به گفته این اداره، جرم اکثر این افراد نقض مقررات فاصله گذاری اجتماعی بوده اما سه تن از آنها به حمله به مامور پلیس متهم شده‌اند.

اداره پلیس ویکتوریا همچنین از تلاش برای شناسایی دیگر معترضان حاضر در تجمع ملبورن و احتمال جریمه ۱۶۰۰ دلاری آنها به دلیل نقض مقررات فاصله گذاری خبر داد.

استرالیا تا به امروز یکشنبه ابتلای حدود ۷۰۰۰ نفر به کرونا و فوت ۹۷ تن از بیماران مبتلا به این ویروس را تایید کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها