دیدار سفیر سعودی با 'سعد الحریری' و تأکید بر حمایت از وی

دیدار سفیر سعودی با 'سعد الحریری' و تأکید بر حمایت از وی
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 11:52

پس از برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ریاض قصد دارد برادر 'سعد الحریری' را به جای وی وارد صحنه سیاسی کند، سفیر عربستان سعودی به دیدار الحریری رفت و درباره ادامه حمایت به وی اطمینان داد.

العالم - لبنان

«بهاء الحریری» که از زمان ترور پدرش «رفیق الحریری» در فوریه ۲۰۰۵ به نفع برادرش «سعد الحریری» از صحنه سیاسی کنار کشیده بود، امسال در پانزدهمین سالگرد ترور پدرش بیانیه‌ای سیاسی صادر کرد و ضمن اعلام همراهی با معترضان لبنانی، از وضعیت کنونی و به نوعی برادر خود انتقاد کرد.

در پی این موضوع بود که گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه بهاء قصد دارد جای برادر خود سعد به عنوان رئیس جریان المستقبل را در صحنه سیاسی بگیرد شکل گرفت. این گمانه‌زنی‌ها زمانی تقویت شد که «جِری ماهر» مشاور مطبوعاتی بهاء الحریری در توییتر مدعی شد: «بهاء الحریری پروژه‌ای واقعی برای بیرون کشیدن لبنان از بحران سیاسی و اقتصادی دارد و برخورداری حزب‌الله یا هر گروه شبه‌نظامی دیگری از سلاح برای بر هم زدن امنیت سیاسی و اجتماعی لبنان را نمی‌پذیرد.»

روزنامه «الجمهوریه» در گزارشی در همین باره نوشت، در حالی که شنبه هفته جاری خیابان‌های بیروت شاهد تظاهرات حامیان سعد الحریری و تظاهرات مشابه حامیان بهاء الحریری مبنی بر قصد وی برای ورود به صحنه سیاسی بود، «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان به دیدار سعد الحریری رفت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای سعد الحریری، در این دیدار آخرین تحولات سیاسی، وضعیت عمومی و روابط دوجانبه میان دو کشور بررسی شد.

بر اساس این گزارش، البخاری پیام ریاض مبنی بر دعوت به آرامش در برهه فعلی در کل لبنان و خاندان الحریری را منتقل کرده و از سعد الحریری اعلام حمایت کرده است.

منابع نزدیک به سفارت عربستان، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر قصد ریاض برای حمایت از بهاء الحریری را تکذیب کردند و گفتند: سعد الحریری متحد اول عربستان در لبنان بوده و خواهد بود.

منابع نزدیک به «بیت الوسط» محل اقامت سعد الحریری، این دیدار البخاری با وی را از نظر محتوا و زمان استثنایی توصیف کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها