آغاز چهارمین مرحله از عملیات '«ثأر الصائمین' در صلاح‌الدین عراق

آغاز چهارمین مرحله از عملیات '«ثأر الصائمین' در صلاح‌الدین عراق
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 15:14

سازمان الحشد الشعبی عراق از آغاز مرحله چهارم عملیات 'ثأر الصائمین' علیه داعش خبر داد.

العالم - عراق

سازمان الحشد الشعبی عراق از آغاز مرحله چهارم عملیات «ثأر الصائمین» (انتقام روزه‌داران) در غرب استان صلاح‌الدین خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه» در بیانیه این سازمان آمده است که تیپ‌های 6، 35، 42 و 51 الحشد الشعبی و فرماندهی عملیات صلاح‌الدین در مرحله چهارم این عملیات علیه بقایای داعش در غرب این استان شرکت دارند.

بر اساس این بیانیه، این عملیات در دو منطقه انجام می‌شود. منطقه نخست از پل «السکریات» آغاز و تا پل «البکه» ادامه می‌یابد و منطقه دوم از «جفاف الخیل» آغاز و تا پل «ام العکارب» در مجاورت وادی «الثرثار» ادامه خواهد یافت.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷، آزادی کلیه اراضی خود از دست داعش را اعلام کرد و پس از نبردی که سه سال و نیم طول کشید، داعش را که دو سوم عراق را اشغال کرده بود، از کشور اخراج کرد اما هنوز بقایای داعش در مناطق مختلف این کشور عملیات‌های پراکنده‌ای انجام می‌دهند.

هر بار با تشدید اختلافات و ناهمگونی سیاسی در این کشور، این تروریست‌ها از مخفی‌گاه‌های خود خارج می‌شوند و با انجام حملات تروریستی پراکنده تلاش می‌کنند امنیت عراق را متزلزل کنند. اما این بار به دلیل فشار شدید مردم عراق در کنار گروه‌های سیاسی و مقاومت این کشور بر آمریکا مبنی بر خروج از عراق، بار دیگر بر شمار حملات تروریستی داعش در برخی استانهای این کشور افزوده شده است.

بامداد شنبه هفته پیش( دوم می)، شماری از عناصر داعش از چند محور به جنوب استان صلاح‌الدین، حمله کردند و با هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی العشائری و نیروهای امنیتی عراق، دست‌کم ۲۰ تن از آنها را شهید و مجروح کردند. این درگیری‌ها چندین ساعت طول کشید که با تشدید تدابیر امنیتی در مناطق استراتژیک این استان و محاصره مناطق درگیری به پایان رسید.

پس از این حمله تروریستی، سازمان الحشد الشعبی عراق از آغاز عملیات ثأر الصائمین در محورهای مختلف این استان علیه داعش خبر داد. تاکنون یه مرحله از این عملیات با موفقیت به پایان رسیده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها