نماینده اسپانیایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی بحرین شد

نماینده اسپانیایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی بحرین شد
دوشنبه 22 ارديبهشت 1399 - 20:58

نماینده اسپانیایی با مطرح کردن سوالاتی از دولت کشورش خواست تا نقطه نظر خود درباره پرونده نقض حقوق بشر در بحرین را به صورت کتبی مطرح کند.

العالم ـ بحرین

جوان بالدووی نماینده پارلمان اسپانیا از دولت خواست تا به صورت مکتوب بگوید که تاکنون برای رسیدگی به رنج و سختی زندانیان سیاسی بحرینی دست به چه اقداماتی زده است و تدابیر دیپلماتیکش در این خصوص چه بوده است.

این نماینده اسپانیایی از وخیم شدن اوضاع حقوق بشر درب حرین سخن گفت. وی حتی نام زنان فعال سیاسی که در معرض شکنجه قرار گرفته اند، مشخص کرد.

وی همچنین تاکید کرد که آیا دولت اسپانیا اطلاع دارد که زندانیان از امکانات پزشکی و مراقبت های پزشکی لازم برخوردار نیستند؟ اگر پاسخ مثبت است، آیا تاکنون این مساله را محکوم کرده است؟

بالدووی همچنین در گزارش خود این سوال را مطرح کرد که آیا دولت اسپانیا مسئولان بحرینی که در شکنجه زندانیان نقش داشتند، بازخواست خواهد کرد، این نماینده اسپانیایی از ناصر بن حمد فرزند ملک حمد بن عیسی پادشاه بحرین نام برد.

این موضوع از آن حیث اهمیت دارد که ناصر بن حمد فرزند ملک حمد بن عیسی است و سمت مهمی در شورای عالی دفاع از بحرین دارد و دلایلی وجود دارد که شیخ ناصر در بازداشت و شکنجه تظاهرکنندگان و فعالان مخالف نقش داشته است.

پربیننده ترین خبرها