افشاگری اسرائیل درباره کشورهای شورای همکاری خلیج فارس   

افشاگری اسرائیل درباره کشورهای شورای همکاری خلیج فارس   
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 - 22:43

ننگ عادی سازی روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با اشغالگران صهیونیستی که در همایش ها، برنامه ها و فعالیت هایشان و حتی دو سریال "مادرهارون" و " مخرج 7 " علنی شده تا به سوء استفاده از کرونا برای نزدیکی به اشغالگران تبدیل شده است.

العالمدرگوشی

علیرغم تلاش های این کشورها؛ برای پوشاندن آثار جنایت های خود که هربار ناکام می ماند، این بار رژیم صهیونیستی خود دست به افشاگری زد و با انتشار گزارش مطبوعاتی از قدردانی نظام های کشورهای خلیج فارس از اقدامات رژیم برای جلوگیری از ویروس کرونا و کمک خواستن از تل آویو درمهار این ویروس خبر داد.

در همین راستا ،روزنامه اسرائیلی جروزالم نوشت: سه کشور شورای همکاری خلیج فارس از جمله بحرین طی هفته های اخیر برای گرفتن اطلاعات و کمک جهت مبارزه با ویروس کرونا با رژیم صهیونیستی تماس گرفته اند و این رژیم نیز آمادگی خود را برای کمک اعلام کرده است.

این روزنامه در همین راستا به نقل از لنا زکی سفیر امارات در سازمان ملل از آمادگی کشورش برای همکاری با رژیم صهیونیستی در خصوص مهار ویروس کرونا و امکان به کارگیری منابع دیگر کشورها برای ابتکارهای اسرائیل جهت کشف ویروس کرونا خبر داد.

علیرغم اینکه این روزنامه به سه کشور همکار با رژیم هیچ اشاره ای نکرده اما به نقل از مارک اشنایر خاخام یهودی رئیس سازمان جهانی گفت وگوهای مذهبی گفت : مقامات برخی کشورهای شورای همکاری، این ویروس را فرصت خوبی برای همکاری با رژیم و فرصتی برای وحدت قدرت می دانند.

لاهاو هارکوف نیز در گزارش خود در این روزنامه اسرائیلی نوشت : دولت بحرین و یک کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس که نامی از ان برده نشده، با مرکز پزشکی طیبا در تل هشومیر تماس گرفته و خواسته اند تا تجارب خود را برای مهار این ویروس در اختیارشان قرار دهد.

این روزنامه اعلام کرد چندین سال از روابط رژیم صهیونیستی با این دولت ها که نیمی از اعضای کشورهای همکاری خلیج فارس هستند، می گذرد.

مرکز اسرائیلی شیبا که با کشورهای خلیج فارس همکاری دارد سال گذشته در همایش منامه که توسط آمریکا برگزار شده بود، شرکت داشت و هدف از آن ایجاد فضای عادی سازی میان فلسطینیان و صهیونیست ها برای تشویق سرمایه گذاری در اقتصاد فلسطین بود.

دیوید فریدمان سفیر امریکا در رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته در اقدامی گروهی برای عادی سازی رابطه ،درباره روابط محکم رژیم با کشورهای عضو خلیج فارس در سالهای آتی ابراز خوش بینی کرده و پیش بینی کرده که این اتفاق گروهی و توسط جمعی از کشورهای حاشیه خلیج فارس رخ خواهد داد.

*علي القطان

پربیننده ترین خبرها