نظامیان ‌صهیونیست ده‌ها فلسطینی را در کرانه‌ باختری دستگیر کردند

نظامیان ‌صهیونیست ده‌ها فلسطینی را در کرانه‌ باختری دستگیر کردند
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 - 03:44

نظامیان صهیونیست روز سه‌شنبه با یورش به روستایی در کرانه‌ باختری ده‌ها فلسطینی را دستگیر کردند.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۱۰ نفر را در روستای «یبعد» واقع در شمال کرانه باختری دستگیر کرده است.

پیش‌تر یک سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در جریان عملیات برای دستگیری فلسطینی‌ها در یبعد بر اثر اصابت سنگ به سرش کشته شده‌ بود.

ارتش رژیم صهیونیستی افزوده که دستگیری‌ها در روستای یعبد تا بازداشت ضارب ادامه خواهد داشت.

نظامیان صهیونیست روز سه‌شنبه به روستای یبعد یورش بردند و پس از پایان عملیات دستگیری فلسطینی‌ها نیروها در حال خروج از روستا بودند که ۱۰ نفر از جوانان فلسطینی در اعتراض به اقدام آن‌ها به سوی آنان سنگ پرتاب کردند که به گفته ارتش رژیم صهیونیستی یکی از سنگ‌ها به صورت مستقیم به سر این سرباز برخورد کرد و باعث مرگ او شد.

پانزدهم ماه مه ۱۹۴۸ برابر با بیست و چهارم اردیبهشت سال ۱۳۲۷ یادآور کوچ اجباری میلیون ها فلسطینی از سرزمین های آبا و اجدادی شان است که با یورش های نظامیان صهیونیستی تحت حمایت های گسترده انگلیس و آمریکا به وقوع پیوست و سرمنشاء بسیاری از جنایات هولناک و ضد بشری صهیونیستها در کشورهای منطقه شد.

اشغالگران صهیونیست پس از حمله به ۷۷۴ روستا و شهر در سرزمین های فلسطینی و کشتار ۱۵ هزار غیرنظامی مسلمان و مسیحی حدود ۸۰ درصد خاک فلسطین را اشغال کردند و بازماندگان این فاجعه انسانی را به کرانه باختری رود اردن، باریکه غزه و کشورهای همسایه مانند سوریه، اردن و لبنان کوچ دادند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها