بازگشت ده‌ها شهروند سوری از امارات به دمشق+ تصاویر

بازگشت ده‌ها شهروند سوری از امارات به دمشق+ تصاویر
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 - 15:15

در راستای دستور دولت سوریه برای مقابله با ویروس کرونا، 250 نفر از شهروندان سوری که در امارات حضور داشتند، به کشور خود بازگشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک هواپیمای حامل شهروندان سوری شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) از امارات عربی متحده وارد دمشق شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که این هواپیما حامل 250 نفر از شهروندان سوری بوده که در امارات حضور داشته‌ و در راستای دستور دولت سوریه برای مقابله با ویروس کرونا، به کشور خود بازگشته‌اند.

وزارت بهداشت سوریه، پس از گرفتن درجه تب و ثبت اظهارات مسافران این هواپیما، این افراد را با اتوبوسهای ویژه به هتل فرودگاه بین‌المللی دمشق و شهرک دانشگاه این شهر منتقل کرد.

دکتر «هزار رائف» گفت که مراکز قرنطینه آماده ارائه تمامی خدمات مناسب به این مسافران هستند و یک کادر پزشکی متخصص هم بر وضعیت سلامتی آنان نظارت دارد و 24 ساعته به آنان خدمات ارائه می‌کند.

رائف تأکید کرد که این کادر پزشکی نمونه‌های از بینی، حلق و دهان این مسافران گرفته و آن را به آزمایشگاههای خواهد فرستاد که برای آزمایش کرونا در نظر گرفته شده است.

به گفته این پزشک سوری، این افراد، 14 روز قرنطینه خواهند بود تا از عدم ابتلای آنان به کرونا، اطمینان حاصل شود و در این مدت، خدمات پزشکی لازم به آنان ارائه خواهد شد.

سازمان هواپیمایی سوریه از اوایل ماه جاری میلای، پروازهایی را برای انتقال شهروندان خود که تمایل به بازگشت به سوریه دارند، انجام می‌دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها