رژیم صهیونیستی یک پادگان جدید در دره اردن احداث می‌کند

رژیم صهیونیستی یک پادگان جدید در دره اردن احداث می‌کند
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 15:11

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، در ادامه تلاش رژیم صهیونسیتی برای سرقت اراضی فلسطینی، این رژیم یک پادگان نظامی جدید در منطقه دره اردن احداث خواهد کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه خبری دنیا الوطن فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی یک پادگان جدید برای نیروهای خود در نزدیکی واحدهای مسکونی منطقه «الملیحات» استان اریحا واقع در منطقه دره اردن احداث می‌کند.

بر اساس این گزارش، احتمالا احداث این پادگان یکی از گام‌های رژیم صهیونیستی در راستای الحاق دره اردن که ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری را شامل می شود و اجرای قوانین این رژیم در این منطقه است.

اهالی این منطقه از دولت فلسطین خواستند که برای مقابله با این اقدام که بعدها به بهانه تهدید امنیت پادگان آنها را از آن منطقه بیرون خواهند کرد به آنها کمک کند.

اهالی منطقه گفتند که شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی روزانه چندین بار آنها را تهدید به بیرون راندن از منطقه می‌کنند تا امکان الحاق این اراضی به سرزمین های اشغالی فراهم گردد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورده به قلمروه خاکی خود ضمیمه کند.

از جمله وعده های "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات سپتامبر ۲۰۱۹ طرح الحاق منطقه دره اردن و شمال بحر المیت به این رژیم بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید دو هفته گذشته بر سر تشکیل کابینه فراگیر توافق کردند و از جمله موارد مورد توافق آنها آغاز الحاق دره اردن و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ماه جولای بود.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها