آل سعود، آمر به منکر و ناهی از معروف

آل سعود، آمر به منکر و ناهی از معروف
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1399 - 23:05

در آستانه هفتاد و دومین سالگرد اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها که به اخراج 66 درصد از مردم این سرزمین انجامید، چهره واقعی آل سعود و موضعش نسبت به مردم و آرمان فلسطین بیش از پیش آشکار شده است.

العالم – درگوشی

پایگاه اینترنتی "افریقا اینتلیجنس" در همین زمینه اسرار دیدار محمد ولد الغزوانی رییس جمهور موریتانی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را منتشر کرد.

این پایگاه گزارش داد که بن سلمان در آن دیدار از الغزوانی خواست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نسبت به احیای روابط با نواکشوت تشویق کند.

چنین خبری عجیب نیست چرا که آل سعود همواره کوشیده رضایت اربابش آمریکا را با هر وسیله جلب کند.

کارشناسان معتقدند عادی سازی روابط کشورهای دوست عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی، بهترین خدمت به اهداف بن سلمان برای حفظ دوستی اش با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکاست تا ترامپ نیز در همین چارچوب، از پادشاهی بن سلمان حمایت کند.

آیه شریفه "الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوف" مصداق سیاست بن سلمان و همپالکی هایش نسبت به آرمان و حقوق غصب شده مردم فلسطین است.

سیاست آل سعود در زمینه وادار کردن کشورهای دوستش به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی نیست مانند بحرین که به خاطر همین سیاست در دامن رژیم صهیونیستی افتاد و به مرحله ای از پستی رسیده که به این عادی سازی افتخار می کند.

همچنین باید به دیدار عبدالفتاح برهان رییس شورای حاکمیت سودان با نتانیاهو در اوگاندا با میانجیگری عربستان سعودی و امارات و با حمایت آمریکا اشاره نمود.

هدف آل سعود از این سیاست، تعجیل در اعلام ازدواج غیرعلنی ریاض و تل آویو و پس از مدتی علنی کردن آن و وارد کردن آخرین ضربه مرگبار به آرمان فلسطین است، اما بن سلمان بداند تا وقتی مقاومت ضد صهیونیستی وجود دارد و رزمندگانی هستند که رژیم صهیونیستی را غده ای سرطانی می دانند که باید ریشه کن شود، بن سلمان هرگز به اهدافش نخواهد رسید.

پربیننده ترین خبرها