توطئه جدید آمریکا برای بلعیدن نفت سوریه

توطئه جدید آمریکا برای بلعیدن نفت سوریه
شنبه 27 ارديبهشت 1399 - 21:29

منابع خبری اعلام کردند: آمریکا سرگرم تلاش برای تشکیل نیروی جدیدی از نیروهای سوریه دموکراتیک یا قسد در شمال شرق سوریه است.

العالم سوریه

ماموریت این نیروها محافاظت از تاسیسات نفتی سوریه در مناطق تحت سیطره قسد است.

همزمان، اخباری از تلاش عربستان سعودی برای احیای مجدد نیروهای کرد در شمال سوریه مخابره شده است.

هدف از این طرح که در واقع همان طرح آمریکاست، ایجاد نوعی پوشش بین المللی برای نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا می باشد به ویژه که مسئولین آمریکایی اخیرا با نمایندگان شورای ملی کردها و جامعه دموکراتیک کرد دیدار کردند تا آنان را در یک تشکل سیاسی جدید گرد هم آورند.

آمریکا به این گروه ها خبر داده که هدف از این طرح، تشکیل ارتشی یکپارچه از کردهاست.

این منابع گفتند که عربستان سعودی هزینه اجرای این طرح را خواهد پرداخت که 520 میلیون دلار هزینه ایجاد ارتش جدید در طول سه سال است و 200 میلیون دلار نیز هزینه های جانبی آن خواهد بود.

این نیروی جدید شامل 10 هزار جنگجو، 5 واحد کماندویی و یک یگان مبارزه با تروریسم خواهد بود که فرماندهی آن را فرحات عبدی شاهین فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک معروف به مظلوم کوبانی به عهده خواهد داشت.

منابع خبری تاکید کردند که پنتاگون و سازمان سیا سرگرم برنامه ریزی برای آموزش چهار هزار جنگجو و ادغام آنان در این نیرو برای 2 سال آینده هستند.

مهمترین گواه این مدعا، عقد مجدد قرارداد با صدها عضو نیروهای سوریه دموکراتیک است که پس از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای عقب نشینی جزئی از سوریه در سال گذشته، قراردادشان فسخ شده بود.

پربیننده ترین خبرها