حملات جدید الوفاق به نیروهای حفتر در پایگاه "الوطیه"   

حملات جدید الوفاق به نیروهای حفتر در پایگاه
يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 - 20:41

نیروهای الوفاق بامداد یکشنبه بار دیگر پایگاه هوایی الوطیه در جنوب غربی طرابلس پایتخت لیبی را بمباران کرده و سه بار به این پایگاه و اطرافش حمله هوایی کردند.

العالم - ليبي

محمد قنونو سخنگوی دولت الوفاق در بیانیه ای اعلام کرد: نیروی هوایی سه بار به پایگاه هوایی الوطیه و اطراف آن حمله هوایی کرد و یکی از حملات با جنگنده چینی ( وینگ لونگ) بود که امارات با آن از نیروهای حفتر حمایت کرد.

قنونو گفت: در دو حمله انباری حاوی مهمات در پایگاه هوایی منهدم شد.

فرمانده عملیات اتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق لیبی در بیانیه ای دیگر گفت: نیروهایش برای بار دوم طی چند ساعت سامانه دفاع هوایی روسی پانتسیر را که مدت زیادی از ورودش به پایگاه هوایی الوطیه نمی گذرد را منهدم کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سامانه موشکی پانتسیر، توپخانه ای ضد جنگنده است که روی خودرویی نصب است، این سامانه از امارات برای حمایت از نیروهای حفتر در حمله به طرابلس به لیبی آورده شده است.

مرکز اطلاع رسانی عملیات اتشفشان خشم با صدور بیانیه ای در فیس بوک گفت: نیروهای ما در انهدام سامانه دفاع هوایی روسی پانتسیر کمی پس از ارسال به پایگاه هوایی الوطیه منهدم کرد و با صدور بیانیه ای دیگر از انهدام م سامانه دوم خبر داد.

نیروهای هوایی وابسته به الوفاق از ابتدای مه، 57 بار به تجمعات حفتر در پایگاه الوطیه حمله کرده است

دولت الوفاق پایان اوریل گفت: الوطیه خطرناکترین پایگاهی است که شورشیان در حملات به پایتخت از ان استفاده می کنند و کشورهای حامی حفتر تلاش کردند پایگاهی اماراتی مانند پایگاه الخادم در المرج در شرق لیبی باشد.

الوطیه اخرین تمرکز نظامی مهم نیروهای حفتر در منطقه ای امتداد یافته از غرب طرابلس به مرزهای تونس است و اگر نیروهای دولتی بر ان تسلط نیابند دائما تهدیدی جدی برای شهرهای ساحل غربی است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها