هشدار به مقام‌های دورکار آلمانی در استفاده از پیام‌رسان واتس آپ/ تاکید مقام فدرال بر نیاز کشور به سرویس اطلاع رسان معتبر نباید حفاظت از اطلاعات نادیده گرفته شود

هشدار به مقام‌های دورکار آلمانی در استفاده از پیام‌رسان واتس آپ/ تاکید مقام فدرال بر نیاز کشور به سرویس اطلاع رسان معتبر

نباید حفاظت از اطلاعات نادیده گرفته شود
دوشنبه 29 ارديبهشت 1399 - 13:13

«الریش کِلبر» (Ulrich Kelber) کمیسر حفاظت از اطلاعات آلمان به مقام های فدرالی که در دوران بحران کرونا دورکاری می‌کنند درباره استفاده از پیام رسان واتس اپ متعلق به شبکه اجتماعی فیس‌بوک هشدار داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، این مقام فدرال در ایمیلی که در وبلاگ آلمانی «نتس پلتیکس/ Netzpolitik» منتشر شده است، نوشت: حتی در شرایط بحرانی کنونی نباید حفاظت از اطلاعات نادیده گرفته شود. به همین دلیل دوست دارم به این نکته اشاره کنم که استفاده از واتس اپ توسط کارکنان فدرال قابل قبول نیست.

وی هشدار داد هر چند فیس بوک نمی تواند پیام های رمزگذاری شده را بخواند، این اپلیکیشن ابرداده هایی را همچون آدرس ای پی، مکان و سامانه اپراتور موبایل را در اختیار می نهد که می تواند برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربر استفاده شود.

مقام های آلمانی از این اپلیکیشن برای اطلاع رسانی به شهروندان درباره اطلاعات نادرست و طرح های کلاهبرداری اینترنتی آگاهی دهند.

کلبر گفت، این مساله نشان می دهد که به یک سرویس اطلاع رسان معتبر نیاز هست تا در چارچوب مقررات حفاظت از اطلاعات کشور راضی کننده باشد.

پیام رسان واتس اپ یک نرم افزار آمریکایی است که به کاربران اجازه ارسال متن و پیام های صوتی، تماس های تلفنی، اشتراک گذاشتن اسناد، تصاویر و به اشتراک گذاشتن لوکیشن آنها را می دهد.

پربیننده ترین خبرها