رایزنی تلفنی «عریقات و بوگدانوف»؛ تأکید مسکو بر اصل وحدت فلسطینی

رایزنی تلفنی «عریقات و بوگدانوف»؛ تأکید مسکو بر اصل وحدت فلسطینی
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 13:09

معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس کمیته اجرایی «ساف» بر اهمیت عدم تعلل در بازگرداندن وحدت ملی فلسطینی بر اساس برنامه سازمان آزادیبخش فلسطین تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«صائب عریقات» رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» و «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه تلفنی درباره تحولات فلسطین بحث و رایزنی کردند.

بر اساس گزارش شبکه «روسیا الیوم»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این تماس درباره پرونده حل و فصل مناقشه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس قانون بین‌الملل و با کمک کمیته چهارجانبه بین‌المللی مورد رایزنی شد.

در ادامه این بیانیه آمده: روسیه در این تماس بر اهمیت عدم تعلل در بازگرداندن وحدت ملی فلسطینی بر اساس برنامه سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» تأکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ (۸ بهمن ۱۳۹۸) از طرح خود برای حل منازعه فلسطینی-اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

تشکیلات خودگردان و جامعه بین‌الملل با این طرح مخالفت کردند. «محمود عباس» رئیس تشیکلات خودگردان هم بار دیگر بر لزوم تشکیل دولت مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ تأکید کرد.

بهمن ماه گذشته معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با سران ارشد حماس در قطر اعلام کرد، روسیه هر طرح صلحی را که ملت فلسطین با آن مخالف باشد، مردود می‌داند.

فروردین ماه امسال نیز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تماسی تلفنی با «میخائیل بوگدانوف» درباره پرونده اسرای فلسطینی بحث و تبادل‌نظر کرد.

هنیه در این تماس تلفنی اعلام کرد، حماس مصمم به آزادی اسرای فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی در چارچوب مبادله است به شرط آنکه سران رژیم اشغالگر به مطالبات پاسخ دهند.

پربیننده ترین خبرها