چه اتفاقی می افتد اگر 5000 سعودی خود را در آمریکا منفجر کنند؟

چه اتفاقی می افتد اگر 5000 سعودی خود را در آمریکا منفجر کنند؟
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 14:55

ارائه پیش نویس لایحه ی محکومیت آل سعود در پی جنایت 5000 تروریست انتحاری سعودی برای قتل ملت عراق، اقدامی است که به منظور رویارویی با تلاش های عربستان برای ریختن خون عراقی ها، قصاص قاتلان فرزندان عراق و تحقق عدالت در مسیر درستی درحال انجام است.

العالم - عراق

پارلمان عراق نیازی به تصویب لایحه ای برای محکومیت عربستان در جنایاتش در عراق از سال 2003 تاکنون ندارد، پارلمان تمام تلاش خود را برای جمع آوری اسناد و ادله کافی جهت ایفای نقش مستقیم عربستان در جنایاتی که القاعده و داعش در عراق مرتکب شده اند انجام می دهد و در این بین اسناد صوتی و تصویری زیادی از شیوخ وهابی نزدیک به نظام سعودی وجود دارد که به صورت آشکار عراقیها را تکفیر کرده و فتوا به لزوم جهاد در عراق و قتل عام "رافضی ها" و "مشرکان" می دادند.

در پاسخ به اظهارات "عادل الجبیر" وزیر خارجه وقت عربستان که صراحتا اعلام کرده بود که حدود 5000 تروریست انتحاری سعودی خود را در عراق منفجر کرده اند، حیدرالعبادی، نخست وزیر اسبق عراق در تاریخ 18 اکتوبر 2016 به طور رسمی از رویکرد طایفه گرانه عربستان درقبال عراق اظهار تعجب کرد.

این واکنش العبادی دقیقا در واکنش به اظهارات الجبیر بود که در 13 اکتبر 2016 بیان کرد؛ اظهاراتی که رنگ و بوی فتنه گری و طائفه گری داشت و در اظهاراتی تحریک آمیز حشدالشعبی را که در حال مشارکت برای آزادسازی موصل بودند "شبه نظامیان مورد حمایت ایران " توصیف کرد و نسبت به یک فاجعه دراین خصوص هشدار داد!

در روز بعد، یعنی 14 اکتبر 2016، وزارت خارجه عراق در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه وقت عربستان، اعلام کرد که این اظهارات هیچ ارزشی ندارد و عراق به صدای کسانی که برای داعش اشک می ریزند اهمیتی قائل نیست.

وقتی که می گوییم قانون مجازات عربستان سعودی، اگر در پارلمان عراق تصویب شود، در آینده از عراق در برابر نفرت پراکنی های آل سعود و وهابیت محافظت می کند، چرا که می دانیم این کینه توزی عربستان تنها به انفجار 5000 تروریست سعودی در عراق که منجر به ریختن خون هزاران عراقی بی گناه شده، محدود نخواهد شد، این کینه ورزی اشکال مختلفی دارد، همه خوب به تصویر تسلیحات، مواد غذایی و دارویی متعلق به عربستان خاطر دارند که در زمان پاکسازی استان صلاح الدین عراق از سیطره داعش توسط حشد الشعبی منتشر شد و در همان زمان رسانه های وابسته به عربستان چکونه علیه حشد الشعبی در عراق هجوم برده بودند.

نیازی به جمع آوری اسناد و مدارک درخصوص دست داشتن عربستان در ساخت داعش نیست، «داود الشریان» روزنامه نگار سعودی معروف و نزدیک به آل سعود در تلوزیون و در پخش زنده مشایخ وهابی را به فریفتن جوانان سعودی و تشویق آنان برای رفتن به عراق و سوریه و منفجر کردن خودر در این کشورها تحت شعار«جهاد» متهم کرد.

اگر آمریکا قوانینی را تصویب می کند که بر اساس آن عربستان سعودی را به خاطر حمایت از تروریسم مجازات می کند و به دلیل اینکه 15 سعودی خود را در آمریکا منفجر کردند خزانه های سعودی را خالی می کند، چرا عراقی ها باید در برابر حضور 5000 تروریست سعودی در عراق ساکت بمانند؟ عربستان چقدر باید به عراقیها غرامت بپردازد؟اگر این 5000 نفر تروریست سعودی خود را در آمریکا منفجر می کردند آن وقت واکنش آمریکا چگونه بود؟

پربیننده ترین خبرها