اهتزاز پرچم قدس و ترس ملت های عربی

اهتزاز پرچم قدس و ترس ملت های عربی
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 10:38

شکی نیست که قضیه فلسطین همچنان در قلب و روح هر عرب آزاده ای زنده است، هر چند تلاشهایی صورت می گیرد که این قضیه را از وجدان عرب ریشه کن کند همانطور که این قضیه از اولویت های سیاستهای شماری از کشورهای عربی خارج شده است و رهبرانشان در تلاش برای بقا، از این قضیه دست برداشته و در مقابل توهمات آمریکایی- صهیونیستی تسلیم شده اند.

العالم- کشکول

ما امروز تنها چند ساعت با روز جهانی قدس، که از سوی امام خمینی( قدس سره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به این نام نامگذاری شده است، فاصله داریم. این سوال را می پرسیم که" آیا لازم است انتفاضه مردمی عربی شکل بگیرد تا غبار را از مواضع عربی درخصوص این قضیه کنار بزند، و آیا ما بایستی میان مواضع ملت های بزرگوار عربی و تسلیم شدن رهبران برخی از این کشورها تمایز قایل بشویم و بگوییم که آزادسازی قدس و فلسطین قضیه محوری عرب است و خواهد ماند هر چند بسیاری سعی در به فراموش سپردن این قضیه و تسلیم شدن در برابر پروژه امریکایی- صهیونیستی دارند؟!

مگر ما عرب های آزاده نیستیم؟! پس این کرامت و آزادگی کجا رفته است وقتی هر روز می بینیم که رژیم صهیونیستی حقوق برادرانمان در فلسطین اشغالی را نقض می کنند، شجاعتمان که سالهاست دم از آن می زنیم، کجاست؟ آیا ما این شهامت و شجاعت را در خدمت ایجاد اختلاف میان خود و نیز مداخله در امور همدیگر به کار گرفته ایم؟!

ای امت عربی! یک ملت تا زمانی که به خود اعتماد نکند و باور نداشته باشد که قادر به تغییر و تاثیر گذاشتن است، پیروز نمی شود. باید به خودمان اعتماد کنیم و شجاعت و شهامتمان را نشان دهیم و اعلام کنیم که قدس قضیه اصلی و نهادینه شده در قلب ها، وجدان ها و باورهایمان است. ما همچنین باید اعلام کنیم که اهل کرامت، عزت، بزرگواری و شهامت هستیم و ما می توانیم تغییراتی ایجاد کنیم و تاثیر بگذاریم.

ای سعودی، ای امارات، ای مصر، ای مغرب و ای سودان و... ما فردا اعلام خواهیم کرد که قضیه فلسطین اولویت ما در جهان عرب و اسلام است و به جهانیان و غرب ثابت می کنیم که ما هوشیار و بیدار هستیم و بر این حقیقت واقفیم که هر کسی که علیه ما توطئه کند فقط مزدوری بی ارزش و بی تاثیر است.

عربي مقاوم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها