دولت مستعفی یمن گفت‌و‌گو با «شورای انتقالی» را نپذیرفت

دولت مستعفی یمن گفت‌و‌گو با «شورای انتقالی» را نپذیرفت
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 10:29

برخی منابع دیپلماتیک خبر دادند که مقامات دولت مستعفی یمن از دیدار با رئیس «شورای انتقالی جنوب» در یمن خودداری کرده‌اند.

العالم _ یمن

وبگاه خبری «الخبر المینی» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک گزارش داد که مقامات دولت مستعفی یمن، متحد عربستان سعودی، از درخواست «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی برای دیدار با «عیدروس الزبیدی» رئیس «المجلس الانتقالی الجنوبی» (رئیس شورای انتقالی جنوب) در یمن که از حمایت امارات برخوردار است،‌ سر باز زده‌اند.

در همین ارتباط، روز گذشته وبگاه وابسته به شورای انتقالی خبر داد که رئیس این شورا به دعوت محمد بن سلمان وارد ریاض شده بود.

طبق گزارش الخبر الیمنی مقامات دولت مستعفی یمن از دیدار با رئیس شورای انتقالی سر باز زده‌اند و خواستار اقدام نظامی علیه شورای انتقالی شدند.

وبگاه الخبر الیمنی همچنین در ارتباط با سفر عیدروس الزبیدی به ریاض نوشت که سعودی یکی از هواپیماهای پادشاهی خود را برای انتقال رئیس شورای انتقالی به ابوظبی فرستاده است و همزمان با این اقدام، مقامات دولت مستعفی را از هتل‌های خود بیرون رانده که این مسئله خشم «عبدربه منصور هادی»، رئیس دولت مستعفی یمن، را برانگیخته است.

برخی منابع در این ارتباط خبر دادند که با وخیم شدن اوضاع اقتصادی عربستان سعودی و کاهش درآمدهای نفتی این کشور به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، ریاض به دولت ریاض‌نشین منصور هادی گفته است که از پایان این ماه (ماه مه) خبری از رزرو هتل و تقبل هزینه وزرای یمنی نیست و آن‌ها باید خود هزینه‌هایشان را متقبل شوند. از این رو، دولت هادی تلاش دارد پایتخت موقت اشغال شده به دست شبه‌نظامیان وابسته به امارات را دوباره به دست آورد.

الخبر الیمنی در ادامه گفت که دفتر منصور هادی، شامگاه روز چهارشنبه، تمام مشاورانش را از کشورهای خارجی فراخوانده است.

طبق گفته منابع، دفتر منصور هادی از تمام مشاوران خود خواسته که هر چه سریعتر بازگردند تا تشکیل دولت مورد بررسی قرار گیرد.

این وبگاه یمنی به نقل از برخی رسانه‌ها گزارش داد که پیشتر سعودی و امارات پافشاری می‌کردند که «معین عبدالملک» همراه با شورای انتقالی در رأس دولت احتمالی آتی باشد؛ اما هادی و تمام اطرافیان او این درخواست را قبول نکردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها