فرانسه از برگزاری حضوری نشست گروه هفت استقبال کرد

فرانسه از برگزاری حضوری نشست گروه هفت استقبال کرد
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 15:19

کاخ الیزه اعلام کرد که رییس جمهوری فرانسه از برگزاری حضوری نشست گروه هفت در صورتی که وضعیت شیوع کرونا این امکان را بدهد، استقبال می‌کند.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ الیزه روز چهارشنبه اعلام کرد: «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه از سفر به آمریکا برای شرکت در نشست حضوری سران گروه هفت در صورتی که وضعیت شیوع کرونا امکان بدهد، استقبال می‌کند.

یک مقام کاخ الیزه پس از گفت‌وگوی تلفنی مکرون با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا گفت که مکرون نه تنها از این موضوع استقبال می‌کند، بلکه تمایل هم برای این کار دارد اما شرط آن این است که شرایط بهداشت اجازه این اقدام را بدهد.

ترامپ روز گذشته با تغییر تصمیم خود برای برگزاری نشست گروه هفت به صورت ویدئو کنفرانس، در توییتر نوشت: این نشست می‌تواند به صورت حضوری در مقر کمپ دیوید برگزار شود.

رییس جمهوری آمریکا افزود: بهبودی از بیماری همه گیری ویروس کرونا به اندازه کافی خوب پیش می‌رود که احتمالاً می‌تواند گردهمایی عظیم دیپلماتیک (گروه هفت) به صورت حضوری انجام شود.

ترامپ در ادامه تاکید کرد: اکنون که کشور ما در حال بازگشت به وضعیت سابق است من در حال تصمیم گیری برای برنامه ریزی مجدد برای نشست گروه هفت در همان تاریخ مشابه در ایالت واشنگتن دی سی در مقر کمپ دیوید هستیم.

به گزارش ایرنا، نشست گروه هفت که امسال به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود، قرار بود در ماه ژوئن (خرداد) در مقر کمپ دیوید برگزار شود. اما در ماه مارس (فروردین) کاخ سفید اعلام کرد که به دلیل همه گیری بیماری کووید ۱۹ این نشست از راه دور برگزار می‌شود.

کشورهای گروه هفت شامل انگلی، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده می‌شوند که چهل و پنجمین نشست این گروه در سال گذشته در فرانسه برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها