ماموریت سرکرده داعش در عراق و سوریه چه بود؟

ماموریت سرکرده داعش در عراق و  سوریه چه بود؟
پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 - 21:51

طه ابراهیم عبدالله بکر الغسانی تروریست داعشی ملقب به حجی عبدالناصر قرداش و ابومحمد زاده 1967 در تلعفر به دنیا امد و در موصل منطقه مشیرفه سکونت داشت رسانه های عراقی وی را جانشین ابوبکر البغدادی سرکرده پیشین داعش می دانستند.

العالم - عراق

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد این سرکرده با هماهنگی قسد بازداشت شد.

وی سال 2007 به گروه القاعده در استان نینوا پیوست و تا پایان سال به عنوان کارمند اداری در ولایت الجزیره مشغول بود و به عنوان امیرولایت الجزیره منصوب شد و دراین مدت با چندین عملیات تروریستی نیروهای عراقی و شهروندان بی گناه را هدف قرار داد.

ابتدای سال 2010 این سرکرده معاون امیر شمال شد و به دستور ابوعمر البغدادی تا پایان سال 2011 امیر ولایات شمال شد (جنوب موصل، موصل،الجزیره و کرکوک) به گونه ای که با ابوبکر البغدادی در اطراف استان بغداد ملاقات کرد و امیر امورصنعتی و توسعه شد.

این ستاد افزود این سرکرده بعدها از سوی البغدادی به سوریه رفت و در آنجا برای تجهیز ولایات، کارخانه های سلاح و مواد منفجره را فعال و بیش از صد بار با بغدادی دیدار کرد و پس از اختلافات در گروه و جدا شدن جبهه النصره از داعش، امیر الشرقیه( الحسکه، دیرالزور و الرقه) شد.

وی بعدها به دستور البغدادی امیرالبرکه شد پس از اعلام خلافت، معاون امیر کمیته نظارت و بعهدها امیر کمیته سپس معاون العدنانی امیر کمیته کمیساریا و پس از کشته شدن وی نیز امیر این کمیته و معاون بغدادی شد.

وی ناظر اول درگیری عین العرب و تسلط بر شهر تدمر، حلب و دمشق و درگیری های الباب بود و نقش زیادی در حوادث اخیر الباغوز داشت.

وی مسئول صنعت و پی گیری و توسعه گاز خردل برای هدف قرار دادن نیروهای عراقی بود.وی در بیشتر مذاکرات میان این گروه و گروهها و دیگرمحافل نقش برجسته ای داشت و ناظر همه نهادهای اداری و مراکز صنعتی و تجهیز بود.

رسانه وابسته به گروه داعش گفت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش که در عملیات ویژه ی نیروهای امریکایی در ریف شمالی ادلب کشته شده بود، عبدالله قرداش را به عنوان نامزد خود معرفی کرد. خبرگزاری اعماق گفت: البغدادی عبدالله قرداش که اصالتا ترکمن بود را از شهرستان تلعفر غرب موصل برای نظارت بر احوال مسلمانان نامزد کرد.

اما وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون گزارش های عراقی درباره بازداشت جانشین سرکرده گروه داعش را تکذیب کرد.

پربیننده ترین خبرها