ترکیه: مقابل اشغال کرانه باختری خواهیم ایستاد

ترکیه: مقابل اشغال کرانه باختری خواهیم ایستاد
جمعه 2 خرداد 1399 - 12:57

وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با همتای خود در تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص تشکیل نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی توافق کردند.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه شب گذشته (پنجشنبه) در تماس تلفنی با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بر موضع آنکارا در ضدیت با اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری تأکید کرد.

به نوشته وبگاه معا، او گفت که ترکیه در کنار فلسطین تا شکست این طرح ایستاده است و در ادامه طرفین در خصوص درخواست از سازمان همکاری اسلامی برای برپایی نشست فوق‌العاده توافق کردند.

وزرای خارجه دو کشور همچنین بر لزوم تحرک تمامی کشورهای اسلامی در جهت مقابله با اشغال کرانه باختری تأکید کرده و اقدامات رژیم صهیونیستی را در ضدیت با تمامی قوانین بین‌المللی دانستند.

در بخش دیگری از سخنان دو طرف، ترکیه و تشکیلات خودگردان بر ادامه همکاری‌ها در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تأکید کردند.

در پی تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال یک سوم کرانه باختری در چارچوب طرح موسوم به «معامله قرن»، موجی از مخالفت‌ها و احساسات ضد صهیونیستی در منطقه و جهان به وجود آمده است.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان چهارشنبه‌شب در نشست فوق‌العاده کابینه به وزارتخانه‌ها دستور داد گام‌های عملی و فوری درباره تصمیمات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان درباره قطع روابط با رژیم صهیونیستی و آمریکا را بردارند.

در همین حال «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) دیروز (پنجشنبه) از توقف همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین با آمریکایی‌ها خبر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها