حکم بازداشت ملی پوش سابق سعودی بخاطر سخن گفتن از بازگشایی مساجد

حکم بازداشت ملی پوش سابق سعودی بخاطر سخن گفتن از بازگشایی مساجد
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 12:23

رسانه های گروهی سعودی فاش کردند که دادستان کل این کشور حکم بازداشت یک فوتبالیست مشهور بین المللی این کشور را که در ویدیویی از بازگشایی مساجد در طی ماه جاری میلادی سخن به میان آورده بود، صادر کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش روز سه شنبه روزنامه سعودی « عاجل »، کاربران شبکه های اجتماعی ویدیو مربوط به « سعید العویران » بازیکن سابق سعودی را منتشر کردند که طی آن از بازگشایی مساجد در عربستان در روز پنجشنبه آینده مصادف با پنجم شوال و بیست و هشتم ماه می سخن به میان آورده است.

العویران در این ویدیو انتشار یافته توسط اپلیکیشن « سناب شات » خطاب به دنبال کنندگان خود گفت: « شب بخیر خبر زیبا و خوشی برایتان دارم . مساجد عربستان در پنجم ماه شوال بازگشایی خواهند شد.»

یک مقام مسئول در دادستانی کل سعودی گفت : این فوتبالیست بین المللی مشهور سابق سعودی متهم به انتشار و رواج اطلاعات اشتباه و گمراه کننده و نادرست در خصوص بازگشایی مساجد در یک تاریخ مشخص است.

سعید العویران ۵۳ ساله یکی از ستاره های تیم فوتبال جوانان عربستان است که برای اولین بار در جام جهانی سال ۱۹۹۴ در آمریکا شرکت کرد.

وی در ۷۵ مسابقه تیم ملی فوتبال عربستان شرکت کرد و طی آن ۲۴ گل به ثمر رساند و در تاریخ جام جهانی و تیم ملی فوتبال عربستان به عنوان یکی از بهترین گلزن ها شناخته شد.

دولت سعودی پس از انتشار ویروس کرونا در ماه مارس گذشته حج عمره را به حال تعلیق درآورد و مساجد و تاسیسات عمومی این کشور را بست و در اکثر مناطق آن قانون منع آمد و شد اعمال کرد.

در همین راستا « توفیق الربیعه» وزیر بهداشت سعودی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که کشورش در نظر دارد از پنجشنبه آینده با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی به تدریج اوضاع را به حال عادی بازگرداند.

وزارت بهداشت سعودی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که با ثبت ۲ هزار و ۲۳۵ مورد جدید شمار مبتلایان در این کشور به ۴۷ هزار و ۷۹۵ نفر رسید و با درگذشت ۹ نفر دیگر تعداد جان باختگان کرونا در این کشور به ۳۹۹ نفر رسید.

پربیننده ترین خبرها