درخواست دادستان کل ونزوئلا برای تروریستی خواندن حزب رهبر مخالفان این کشور

درخواست دادستان کل ونزوئلا برای تروریستی خواندن حزب رهبر مخالفان این کشور
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 13:32

دادستان کل ونزوئلا از دیوان عالی این کشور خواست حزب رهبر مخالفان دولت این کشور را "سازمان تروریستی" اعلام کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، طارق ویلیام صعب روز گذشته (دوشنبه) با مطرح کردن این درخواست، حزب خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت کاراکاس را عامل توطئه اخیر علیه ونزوئلا معرفی کرد.

وی حزب" اراده مردم" تحت رهبری گوایدو را به ایجاد بی‌ثباتی در ونزوئلا در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور متهم کرد.

این مقام ونزوئلایی خاطر نشان کرد که دیوان عالی ونزوئلا این مساله را بررسی می‌کند که آیا این حزب "سازمان تروریستی" خوانده شود یا خیر.

طارق ویلیام صعب با اشاره به نقش حزب رهبر مخالفان دولت در تجاوز دریایی اخیر علیه ونزوئلا که منجر به دستگیری ۵۲ مزدور و تروریست از جمله دو آمریکایی شد، اعلام کرد که اتهام تروریستی متوجه حزب گوایدو است.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا پیشتر خوان گوایدو را به سازماندهی این توطئه علیه ونزوئلا با حمایت آمریکا متهم کرده بود.

به گزارش ایرنا، ونزوئلا اخیرا ده‌ها نفر شامل دو آمریکائی را که برای شرکت "سیلورکورپ یو اس ای" کار می کرده اند، دستگیر کرد که بخشی از یک توطئه شکست خورده بود و پیروزی همگانی برای دولت مادورو به شمار می رود.

تلویزیون ونزوئلا پیش تر تصاویری از این دو آمریکائی به اسارت گرفته شده به نمایش گذاشت که در آن گفتند توسط سیلورکورپ موظف به تصرف فرودگاه کاراکاس به منظور اخراج مادورو از این کشور شده بودند. به گفته مادورو این دو در دادگاه غیرنظامی محاکمه خواهند شد.

مادورو این عملیات تهاجمی را برنامه واشنگتن برای سرنگونی دولت خود می‌داند و حضور دو تبعه آمریکایی در میان ۱۳ تروریست دستگیر شده را سندی محکم برای تایید ادعای خود قلمداد می کند.

ونزوئلا در شش سال اخیر با شدیدترین بحران اقتصادی روبرو بوده است. تحریم های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها