هشدار توئیتر به کاربران؛ توئیت های ترامپ را جدی نگیرید!!

هشدار توئیتر به کاربران؛ توئیت های ترامپ را جدی نگیرید!!
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 21:39

هیچ کسی فکرش را نمی کرد که رفتارها و سخنان نامناسب و نابجای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باعث شود که حتی تریبون دروغ پردازی وی یعنی" تویتر" را که بیش از سه سال است که وی از طریق آن دروغ های خود را منتشر می کند، خود را از دروغ های ترامپ تبرئه جوید.

العالم - کشکول

توئیتر با قرار دادن ترامپ به عنوان یکی از مشتاق ترین مشتریانش در فهرست افراد گمراه کننده و دروغ گو و هشدار درباره افتادن کاربران در دام توئیت های وی، گویی که بمبی را منفجر کرد، همزمان با آن، جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ ، وی را به علت استفاده نکردن از ماسک احمق توصیف کرده است.

همچنین، نوام چامسکی فیلسوف آمریکایی، ترامپ را فردی توصیف کرده است که در روابط اجتماعی خود مشکل دارد.

راستگرایان افراطی آمریکایی از رهبر خود ترامپ با این گفته دفاع می کنند که بایدن رقیب ترامپ است و چامسکی فیلسوفی سوسیالیست است و درنتیجه ، طبیعی است که چنین توصیف هایی را برای وی به کار ببرند.

اما درباره وضعیت توئیتر و توئیت های ترامپ با عبارت " از واقعیت ها مطمئن شوید" چه خواهند گفت؟

به نظر می رسد که حتی کسانی که مدت طولانی تریبون ترامپ بودند، نیز دیگر نمی توانند رسوایی هایی ترامپ را تحمل کنند.

ترامپ طبق معمول در پاسخ به توئیتر که به کاربران درباره احتمال فریب آنان از سوی ترامپ هشدار داده بود، درنگ نکرد و تویتر را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به نادیده گرفتن آزادی بیان در آمریکا متهم کرد.

عبارت هشدارآمیزی که توئیتر ، توئیت های ترامپ را هشتگ کرد، در راستای سیاستی است که این شبکه اجتماعی دو هفته پیش با سخت گیری در قوانین خود به منظور جلوگیری از انتشار اطلاعات دروغین درباره بیماری کووید -19 در پیش گرفت.

توئیتر در راستای اجرای این سیاست، پیام هایی را با مضمون هشدار به مردم درباره احتمال گمراه کننده یا جنجال برانگیز بودن اطلاعات منتشر کرد که احتمال هشتگ شدن آن ها وجود دارد.

ترامپ دیروز سه شنبه توئیتی را منتشر کرد که در آن اعلام کرد رای گیری اینترنتی، تا حد زیادی، فریبکاری است و به انتخابات تقلبی منجر خواهد شد.

ترامپ در توئیتی دیگر نوشت: فرماندار ایالت کالیفورنیا، برگه های رای گیری را برای میلیون ها نفر می فرستد .. برای همه کسانی که در این ایالت ساکن هستند، صرف نظر از هویت آنان یا اینکه چگونه به این ایالت رسیده اند، به این برگه ها دسترسی پیدا می کنند. پس از آن، کارکنان به این مردم و به کسانی که تا قبل از این حتی به رای دادن هم فکر نمی کردند، خواهند گفت که چگونه و به چه کسی رای بدهند و انتخابات تقلبی خواهد بود.

با این دو توئیت، کاربران توئیتر اکنون به عبارت " به واقعیت ها درباره رای گیری اینترنتی دست پیدا کنید " دست خواهند یافت.

کافی است که کابران بر روی این عبارت کلیک کنند، درآن صورت، بلافاصله، به خلاصه ای از واقعیت ها و مقالات منتشر شده در مطبوعات آمریکایی درباره این موضوع دست خواهند یافت.

به عنوان مثال، به این واقعیت که ایالت کالیفورنیا، برگه های رای گیری را فقط برای کسانی که ثبت نام کرده اند، می فرستد ، نه برای همه ساکنان این ایالت!

بعد از اقدام تویتر در درخواست از کاربران ترامپ،برای گرفتن اطلاعات درست درباره موضوعات مطرح شده از منابع دیگر، برخی از طرفداران ترامپ آنچه را که دیگران درباره وی می گویند، جدی گرفته اند.

وقتی که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توصیف یک احمق تمام عیار را برای ترامپ به علت استفاده نکردن از ماسک در همه مناسبت های عمومی اخیر به کار می برد، با واکنش های شدیدی از سوی طرفدارانش یا افراد بی طرف مواجه نشد.

مساله قابل توجه این است که اظهارات بایدن درباره "حماقت" ترامپ، در واکنش به این توئیت ترامپ بود که در واکنش به حضور بایدن با ماسک در یک مناسبت عمومی حاضر شد.

ترامپ این توئیت رابا تصاویری از بایدن دراین دیدار، بازتوئیت کرد و همراه با آن این توضیح که شاید این علت را که چرا ترامپ دوست ندارد در اماکن عمومی ماسک بزند، توجیه کند. ترامپ هم در پاسخ گفت : وی احمق است و کاملا احمق تر است که این گونه حرف می زند.

همه پزشکان بزرگ دنیا بر لزوم زدن ماسک در میان جمعیت تاکید می کنند.

همزمان با شک و تردید تویتر به اعتبار وی و توصیف شدن وی از سوی بایدن به عنوان احمق، نوام چامسکی فیلسوف آمریکایی،به شدت ترامپ را مورد انتقاد قرار دادو وی را مسئول سقوط آمریکا به سمت فاجعه در نتیجه از دست دادن استراتژی واحد در مقابله با ویروس کرونا و نبود تضمین سلامت برای همه مردم این کشور دانست.

چامسکی تاکید کرد: کاخ سفید توسط فردی اداره می شود که از لحاظ اجتماعی مشکل دارد و دارای جنون خود بزرگ بینی است و جز به قدرت و انتخابات به چیز دیگری نمی اندیشد.

اگر بخواهیم صفات و ویژگی های ترامپ را از زبان پزشکان وروانشناسان و خبرنگاران و کارشناسان سیاسی و رسانه ای و سیاستمداران طرفداران ومخالف ترامپ برشمریم، به لیستی طولانی از اسامی بیماری های روانی نیاز داریم که برای این فرد به کار رفته است، اما با وجود تعدد این بیماری ها ، ترامپ یک نفر بیشتر نیست.

پربیننده ترین خبرها