کاهش محدودیت‌های کرونایی در مسکو

کاهش محدودیت‌های کرونایی در مسکو
دوشنبه 12 خرداد 1399 - 08:26

موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در پایتخت روسیه رو به کاهش است.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، همزمان با کاهش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در مسکو، ساکنان پایتخت روسیه می‌توانند از روز دوشنبه برای نخستین بار پس از ۹ هفته از منازلشان خارج شوند و پیاده‌روی کنند.

سرگئی سابیانی، شهردار مسکو هفته گذشته به ولادیمیر پوتین اعلام کرده بود از امروز برخی از محدودیت‌های مرتبط با کرونا را در پایتخت روسیه لغو می‌کند. همچنین از امروز برخی از فروشگاه‌ها می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند. مسکو ۱۲.۷ میلیون نفر جمعیت دارد.

بر مبنای قوانین جدید، ساکنان مسکو می‌توانند در طول هفته و در روزهایی مشخص، سه بار برای پیاده‌روی از منازلشان خارج شوند. دویدن آرام و ورزش‌های نیازمند فضای باز نیز مجاز شمرده می‌شود اما انجام آن‌ها تنها در ساعات ۵ تا ۹ صبح امکان‌پذیر است.

این در حالی است که تمامی ۱۱ منطقه زمانی روسیه روزانه شاهد گزارش هزاران مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ هستند و از حیث تعداد مبتلا، مسکو همچنان رکورددار محسوب می‌شود. اما در هفته‌های اخیر، میزان ابتلا در این شهر کاهش یافته است.

مقامات شهر مسکو می‌گویند در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۵۹۵ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند. پیش‌تر آمار ابتلای روزانه در مسکو به طور متوسط بیش از ۶ هزار نفر بود.

ولادیمیر پوتین درباره احتمال بروز موج دوم شیوع کووید-۱۹ در پاییز هشدار داده است اما می‌گوید شرایط به طور کلی به ثبات رسیده است.

در چند روز اخیر، آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در روسیه از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفت که این کشور را از حیث تعداد مبتلایان در رتبه سوم قرار می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها