عضو حماس: هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و اسرائیل ادامه دارد

عضو حماس: هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و اسرائیل ادامه دارد
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 14:07

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأ‌کید کرد که به هیچ عنوان هماهنگی‌های امنیتی تشیکلات خودگردان با تل‌آویو متوقف نشده است بلکه ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

«صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (چهارشنبه)، در گفت‌وگو با روزنامه «دنیا الوطن» تأکید کرد نه‌تنها هماهنگی‌های امنیتی میان تشکلات خودگردان با تل‌آویو متوقف نشده است بلکه تعقیب و گریز و بازداشت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری ادامه دارد.

پیشتر،‌ «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر اشغال کرانه باختری، تأکید کرده بود که هماهنگی‌های امنیتی با تل‌آویو متوقف شده است.

عضو دفتر سیاسی حماس در این خصوص گفت: «از نشانه‌های عدم توقف هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و اسرائیل آن است که تعقیب و گریز و بازداشت افرادی که در شرایط کرونا به مردم کمک‌ می‌کنند. اظهاراتی رسمی از سوی اعضای ارشد تشکیلات وجود دارد.‌ آنها می‌گویند: درست است که هماهنگی‌های امنیتی متوقف شده است اما اجازه اخلال در اوضاع امنیتی اسرائیل داده نخواهد شد. به مردم تیراندازی خواهد شد. این اظهارات تشکیلات بوده و عضو ارشدی از اسرائیل این را تأیید کرده است».

صلاح البردویل ادامه داد:‌ «نوعی فریب بزرگ از سوی سران تشیکلات خودگردان اعمال می‌شود؛ سخن اینگونه آغاز شد، ما می‌خواهیم هماهنگی شهری را به اضافه هماهنگی امنیتی متوقف کنیم از این رو شهروند فلسطینی احساس خواهد کرد که عرصه بر او تنگ شده است در نتیجه بازگرداندن هماهنگی‌ها، از جمله هماهنگی‌های امنیتی، مطالبه خواهد شد».

البردویل افزود: «این بازی است که برخی از سران تشکلات خودگردان آن را اداره می‌کنند ربطی به حس ملی و اخلاقیات ندارد. این افراد پیشتر از پاسداری از وطن در تلاش هستند جایگاه خویش را حفظ کنند».

وی در ادامه ضمن برحذر داشتن مردم از این بازی، خاطر نشان کرد که اجازه داده خواهد شد،‌ هرج و مرج امنیتی به وجود بیاید تا تدابیر امنیتی سخت‌تر و سخت‌تر شود و در نتیجه آنها درخواست کنند هماهنگی‌های امنیتی دوباره از سر گرفته شود.

البردویل تأکید کرد که هماهنگی‌های امنیتی، مقاومت را در کرانه باختری از بین برده و سرچشمه آن را خشکانده است در نتیجه شهرک‌نشینان و راهزنان بدون هیچ بازدارنده‌ای به ملت فلسطین جسارت می‌کنند.

عضو دفتر سیاسی حماس با انتقاد از سیاست‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان تصمیم گیری‌ درباره فلسطین را به خود اختصاص داده، کار نهادهای این سازمان به بازی گرفته است و به دلخواه خود با مسائل برخورد می‌کند.

صلاح البردویل افزود: «تا زمانی که سازمان آزادی‌بخش و تصمیم‌های آن و... به بازی گرفته می‌شود، به هیچ گونه جدیتی اعتقاد نداریم. حتما باید در ارتباط با تصمیم‌گیری درباره اوضاع فلسطین وضوح، شفافیت و مشارکت وجود داشته باشد». او همچنین به ایجاد تشکیلاتی یکپارچه در برابر اقدامات دشمن فراخواند.

عضو دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به نشست اخیر تشیکلات خودگردان گفت: «نادیده‌انگاری‌ها و حملاتی که به برخی رهبران گروه‌ها از جمله «عمر شحاده» نماینده جبهه مردمی و «قیس عبد الکریم» نماینده جبهه دموکراتیک شد، بیانگر آن است که مادر تحت سلطه نوعی رهبری دیکتاتور، قلدر، سرکوب‌گر و مغرور هستیم. آنچه اتفاق افتاد چیزی جز باز لودگی نبود».

البردویل بیان کرد که محمود عباس با گفته است «نمی‌خواهد با جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی یا به عبارتی نیمی از فلسطین گفت‌و‌گو کند. او همچنین گفته که نمی‌خواهد با جنبش فتح گفت‌و‌گو کند. عباس با چه کسی می‌خواهد گفت‌و‌گو کند بالاخره؟ آیا با خود و آن پنج نفری که در اطراف او هستند گفت‌وگو خواهد کرد؟».

تبادل اسرا

عضو حماس در ارتباط با تبادل اسرا میان تل‌آویو و حماس و همچنین در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود اسرایی که دست آنها آلوده به خون است را آزاد نخواهد کرد، گفت، اظهارات نتانیاهو چیز جدید نیست.

البردویل ادامه داد، نتانیاهو در معامله‌های پیشین هم از این الفاظ استفاده می‌کرد؛ اما در نهایت اسرا آزاد می‌شدند.

اشغال کرانه باختری

صلاح البردویل در ارتباط با طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری و غور اردن (دره اردن)، ضمن جنایت خواندن این اقدام تأکید کرد که تل‌آویو و دیگر کشورهایی که به این رژیم اجازه اشغال داده‌اند، هیچ حقی ندارند حتی یک وجب از خاک فلسطین را به کسی ببخشند.

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به جانفشانی‌های ملت فلسطین از سال‌های دور تا کنون گفت که جنایت‌های تل‌آویو روز به روز بیشتر می‌شود و آنها به دنبال این هستند که مسئله فلسطین را برچیند.

البرودویل خاطرنشان کرد که ملت فلسطین همواره با طرح‌‌های رژیم صهیونیستی مقابله کرده و هیچ گاه در وظیفه خود کوتاهی نکرده و شهدای بسیاری در این راه تقدیم کرده است.

او با اشاره به اینکه فلسطینیان مبارزات خود را ادامه خواهند داد، تأکید کرد که ملت فلسطین در این سال‌ها تنها از خود دفاع نکردند بلکه در دفاع از تمام امت اسلامی و عربی از مسجد الاقصی پاسداری کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها