موسوی: مقامات فرانسه به دخالت در امور داخلی ایران خاتمه دهند

موسوی: مقامات فرانسه به دخالت در امور داخلی ایران خاتمه دهند
جمعه 16 خرداد 1399 - 16:57

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه فریبا عادلخواه متناسب با جرمی که مرتکب شده محکوم و در حال گذراندن دوره محکومیت است، تصریح کرد: فشارهای سیاسی و به راه اندازی پویش‌های تبلیغاتی، حتما نمی‌تواند در اجرای حکم اختلال ایجاد کند.

العالم- ایران/سیاسی

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه ترین اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی اظهار داشت: همانطور که بارها گفته‌ایم، موضوع شهروند ایرانی خانم عادلخواه مشمول یک فرآیند مستقل و عادلانه قضایی بوده است. ایشان متناسب با جرمی که مرتکب شده‌اند محکوم و در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.

وی تصریح کرد: فشارهای سیاسی و به راه اندازی پویش‌های تبلیغاتی، حتما نمی‌تواند در اجرای حکم اختلال ایجاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: امیدواریم مقامات فرانسوی متوجه این موارد باشند و به دخالت در امور داخلی کشورمان خاتمه دهند.

به گزارش فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) دوباره به گزافه‌گویی و تهدید درباره محکوم شدن یک متهم ایرانی - فرانسوی به ۵ سال حبس در ایران پرداخت و گفت که تعیین مجازات حبس برای این متهم توسط مسئولان قضایی ایران، بر روابط پاریس با تهران تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: «امروز، من به نیابت از [دولت] فرانسه، بار دیگر رسماً خواستار آزادی مادام عادلخواه هستم».

وزیر خارجه فرانسه با ادعای اینکه روابط ایران و فرانسه بعد از صدور حکم محکومیت مخدوش شده، گفت: «تداوم این وضعیت فقط می‌تواند تاثیر منفی بر روابط دوجانبه بین فرانسه و ایران داشته باشد و شدیداً اعتماد بین دو کشور را مخدوش می‌کند».

پربیننده ترین خبرها