نظرسنجی: ترامپ تنش‌های نژادی را در آمریکا تشدید کرده است

نظرسنجی: ترامپ تنش‌های نژادی را در آمریکا تشدید کرده است
شنبه 17 خرداد 1399 - 09:54

دو سوم از افراد پرسش‌شونده در یک نظرسنجی معتقدند دونالد ترامپ پس از قتل جورج فلوید، به اختلافات نژادی در آمریکا دامن زده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از وب‌سایت ان‌پی‌آر، بر اساس یک نظرسنجی که رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر)، شبکه خبری پی‌بی‌اس و مؤسسه ماریست به طور مشترک انجام داده اند، دو سوم از آمریکایی‌ها بر این باورند که دونالد ترامپ به تنش‌های نژادی پس از مرگ جورج فلوید دامن زده است.

در مجموع، 67 درصد از پرسش‌شوندگان می‌گویند ترامپ به شدت تنش‌ها را تشدید کرده است. 92 درصد از این افراد که برای ترامپ نقشی منفی در جریان تحولات اخیر آمریکا در نظر گرفته اند دموکرات هستند، 73 درصد مستقل، 88 درصد آمریکایی آفریقایی‌تبار و 63 درصد نیز سفیدپوست هستند.

تنها 18 درصد از پرسش‌شوندگان -- که 41 درصد از آن‌ها را افراد جمهوری‌خواه تشکیل می‌دهند -- می‌گویند ترامپ تنش‌ها را کاهش داده است. در حقیقت، از هر 10 جمهوری‌خواه تقریباً 6 نفر معتقدند ترامپ یا تنش‌ها را تشدید کرده است (29 درصد) و یا در این خصوص اطمینان ندارند (30 درصد). به باور تحلیلگران، این سطح از نارضایتی از عملکرد ترامپ در میان جمهوری‌خواهان کم‌سابقه و جالب توجه است.

1062 فرد بالغ در این نظرسنجی که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته انجام شد مشارکت کردند.

بر مبنای این نظرسنجی، رضایتمندی از عملکرد ترامپ 41 درصد است که با رقم اعلام شده در زمان ورود او به کاخ سفید برابری می‌کند. در ماه مارس (اسفند سال گذشته)، میزان رضایتمندی از عملکرد دونالد ترامپ 43 درصد بود. همچنین میزان نارضایتی از عملکرد ترامپ با 5 درصد افزایش به 55 درصد رسیده است. تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها (47 درصد] در سراسر کشور از عملکرد ترامپ ناراضی هستند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، جو بایدن -- نامزد حزب دموکرات -- با رقم 50 درصد در برابر 43 درصد از ترامپ پیشی گرفته است. البته هیلاری کلینتون نیز در انتخابات پیشین در بسیاری از نظرسنجی‌ها عملکرد بهتری از ترامپ داشت و انتخابات نیز 5 ماه دیگر برگزار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها