سناتور یهودی آمریکایی: الحاق کرانه باختری، اشغالگری را دائمی می‌کند

سناتور یهودی آمریکایی: الحاق کرانه باختری، اشغالگری را دائمی می‌کند
چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 14:42

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی که پیشتر خواستار توقف طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری شد، در پیامی تازه درباره «دائمی شدن اشغالگری اسرائیل» هشدار داد.

العالم - آمریکا

«سناتور برنی سندرز» که پیش از این در رد مواضع بنیامین نتانیاهو در قبال فلسطینیان او را «نژادپرست» خوانده، درباره طرح تل‌آویو برای اشغال کرانه باختری هشداری تازه مطرح کرده و چنین اقدامی را «غیرقابل قبول» خواند.

این قانونگذار نام آشنا و یهودی کنگره آمریکا که نماینده مردم ایالت ورمونت در مجلس سنای این کشور است، در یک پیام توییتری تازه نوشت: «الحاق سرزمین فلسطین از سوی دولت اسرائیل، اشغالگری را دائمی می‌کند و این غیرقابل قبول است».

برنی سندرز در این پیام توییتری فیلم پیام ویدئوی روز شنبه خود خطاب به تظاهرات چند هزار نفری ساکنان تل‌آویو علیه طرح اشغال کرانه باختری را منتشر کرد.

این سناتور ارشد آمریکایی در آن پیام گفته بود: «من به شدت از دیدن تعداد زیادی از شما، اعراب و یهودیان، که برای [دفاع از] صلح، عدالت و دموکراسی قیام کرده‌اید، دلگرم شدم. نقشه‌ها برای اشغال هر بخشی از کرانه باختری باید متوقف شود. اشغالگری باید پایان یابد و ما باید برای آینده‌ای از برابری و عزت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها همکاری کنیم».

توییت تازه سندرز علیه طرح اشغال کرانه باختری در شرایطی منتشر شده که طبق گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها