وزیر پیشین دادگستری سعودی در نشست حمایت از صهیونیست‌ها شرکت می‌کند

وزیر پیشین دادگستری سعودی در نشست حمایت از صهیونیست‌ها شرکت می‌کند
جمعه 23 خرداد 1399 - 11:19

طی روزهای آتی نشستی در حمایت از حادثه جعلی هلوکاست به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و وزیر پیشین دادگستری سعودی به همراه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آن حضور خواهند داشت.

العالم _ عربستان سعودی

مسئولان عربستان سعودی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست به هر اقدامی می‌زنند و این روند پس از ولی‌عهد شدن محمد بن سلمان، افزایش یافته است.

پایگاه خبری «العهد» گزارش داد، بیش از چند شخصیت در عربستان سعودی، مأمور شده‌اند تا برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را قانونی جلوه داده و مردم این کشور را مجاب کنند که این مسئله به سود آنهاست.

به گزارش العهد، «محمد العیسی» وزیر دادگستری پیشین عربستان و دبیرکل انجمن جهان اسلام مستقر در ریاض، یکی از برجسته‌ترین افرادی است که رژیم سعودی برای دستیابی به هدف مورد نظر خود یعنی «صلح با اشغالگر و نابودی تقدس مسئله فلسطین» از آن استفاده می‌کند.

العیسی فردی است که در سال 2017 از بزرگترین کنیسه یهودی در فرانسه دیدن کرد. پس از آن، در اوایل بهمن 1398 در اردوگاه «آشویتس» در لهستان حاضر شد و برای قربانیان ادعایی هلوکاست، نماز یادبود اقامه کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد، قرار است العیسی در نشست اینترنتی شرکت کند که به مناسبت سالگرد حادثه جعلی هلوکاست برگزار خواهد شد.

کمیته یهودیان آمریکا که در سراسر جهان، در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند، مسئول برگزاری این نشست هستند.

در این نشست «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهونیستی نیز حضور خواهد داشت. این نشست به مدت پنج روز از 25 خرداد تا 29 خرداد ادامه خواهد داشت. گانتس و الیعسی، از سخنرانان اصلی جلسه افتتاحیه این نشست خواهند بود.

حساب کاربری «اسرائیل بالعربیه» در توئیتر که وابسته به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی است، از حضور العیسی در این نشست، ضمن قدردانی از وی، این جملات را از العیسی نقل کرد: «در حالی که یهودیان و عربها طی قرنهای گذشته در کنار هم زندگی کردند، مایه اندوه است که ما در دهه‌های اخیر از هم دور شدیم... در حال حاضر، ما به بنای مجدد پلهای گفت‌وگو و پیوندهای مشارکت بین جوامع خود، متعهد هستیم».

کمیته یهودیان آمریکا در پایان اعلام کرد که در نشست مذکور، مسائلی بررسی خواهد شد که یهودیان در جریان با آن روبرو هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها