آیا نباید در عرب بودن آل سعود شک کنیم؟!

آیا نباید در عرب بودن آل سعود شک کنیم؟!
سه شنبه 27 خرداد 1399 - 11:33

محمد العیسی وزیر دادگستری سابق و دبیر کل مجمع جهان اسلام در عربستان سعودی یکشنبه شب صهیونیست ها را برادر خواند و فردای آن روز کشورش با موشک کودکان یمنی را در صعده به خاک و خون کشید.

العالم - کشکول

العیسی در جلسه از راه دور کمیته یهودی - آمریکایی که با حضور انور قرقاش وزیر مشاور امور خارجی امارات و بنی گانتس وزیر جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل و دیگران برگزار شد، گفت: از زمانی که ریاست مجمع جهان اسلام را به دست گرفتم، وظیفه خود دانستیم که با برادران و خواهران خود از پیروان دین یهودیت برای سامان دادن به روابط فی ما بین همکاری کنیم.

العیسی در سخنان خود هیچ اشاره ای به مساله فلسطین نکرد وگفت: دوری پیروان ادیان اسلام و یهودیت از همدیگر ریشه در همراهی سیاست و دین دارد.

العیسی در حالی این سخنان را به زبان آورد که به خوبی می داند که کمیته یهودی – آمریکایی یکی از بزرگترین لابی های صهیونیستی در جهان است و از رژیم صهیونیستی و جنایاتش در حق ملت فلسطین حمایت می کند و کلمه "یهودی" در اصطلاح "کمیته یهودی – آمریکایی" به معنای صهیونیستی است و هنگامی که العیسی می گوید وظیفه مجمع جهان اسلام در عربستان سامان دادن به روابط برادرانه با یهودیان است، منظورش همان صهیونیست ها است.

اگر عربستان سعودی و مجمع جهان اسلام اش واقعًا می خواهند روابط برادرانه با یهودیان و نَه صهیونیست ها برقرار کنند، پس چرا با بسیاری از مراکز و جنبش های یهودی جهان که مخالف صهیونیسم و رژیم اشغالگر اسرائیل هستند، رابطه برقرار نمی کنند.

العیسی در سخنانی نابجا همراهی دین و سیاست را عامل دوری پیروان ادیان اسلام و یهودیت از همدیگر دانست و آیا بهتر نبود که به جای این حرف ها از حکام سعودی می خواست در برخورد وحشیانۀ شان با ملت عرب و مسلمان یمن که بیش از 5 سال پیش گرفتار نسل کشی هستند، دین و سیاست را از همدیگر جدا می کردند.

در قاموس آل سعود چیزی بجز بمباران، قتل، کشتار، محاصره و گرسنه نگه داشتن یافت نمی شود و حتی کودکان یمن نیز کینۀ آل سعود را به علت خوی جنایتکارانۀ این خاندان در دل دارند و مؤید این مدعا حملات جنگنده های سعودی به یک خودروی شخصی در شهر شدا استان صعده و کشتار حداقل 11 یمنی است که بیشتر آنها کودک بودند.

بعد از این تفاصیل آیا نباید در عرب بودن آل سعود شک کرد؟!

پربیننده ترین خبرها