حضور نیروهای امارات در لیبی و آموزش به نیروهای ژنرال حفتر

سه شنبه 27 خرداد 1399 - 21:28

یک شبکه خبری لیبیایی به تازگی فیلمی منتسب به نیروهای اماراتی در لیبی و آموزش به کارگیری سامانه موشکی «پنتسیر-1» به نیروهای ژنرال حفتر را به نمایش گذاشت.

العالم-ليبی

یک شبکه تلویزیونی لیبیایی وابسته به دولت وفاق ملی در لیبی به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان ملل متحد، به تازگی فیلمی از حضور پرسنل پدافند هوایی امارات که مشغول کار با سامانه دفاع موشکی «پنتسیر-1» متعلق به نیروهای «ژنرال حفتر»هستند را به نمایش گذاشت.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره» در این فیلم یک پرسنل اماراتی در حال آموزش به نیروهای ژنرال حفتر در زمینه نحوه کار با سامانه موشکی پنتسیر-1 مستقر در شرق لیبی برای حمله به اهداف نیروهای وفاق ملی است.

مقامات اماراتی تاکنون به درخواست شبکه خبری الجزیره برای توضیح در این زمینه هیچ پاسخی نداده‌اند.

نیروهای حفتر از سوی امارات، مصر و روسیه حمایت می شوند. این در حالی است که نیروهای وابسته به «فیضل السراج» مستقر در «طرابلس» از سوی ترکیه پشتیبانی می شوند.

برخی منابع روز دوشنبه گزارش دادند که ترکیه نیز در حال بازسازی پایگاه هوایی «الوطیه» در شمال غرب لیبی است تا از این پایگاه استفاده نظامی کند. این منابع همچنین گزارش داده بودند که آنکارا قصد دارد اقدامات مشابهی را در بندر «مصراته» انجام دهد و در این شهر نیز یک پایگاه دریایی احداث کند. (جزئیات بیشتر)

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها