انور قرقاش: امارات با اسرائیل در برخی زمینه ‎ها همکاری خواهد کرد

انور قرقاش: امارات با اسرائیل در برخی زمینه ‎ها همکاری خواهد کرد
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 02:01

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در نشست مجازی «کمیته یهودی-آمریکایی» از امکان همکاری کشورش با رژیم صهیونیستی در برخی از زمینه‎ ها خبر داد.

العالم-امارات

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه روز سه شنبه در سخنانی در نشست مجازی «کمیته یهودی-آمریکایی» اعلام کرد که ممکن است کشورش با رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف مانند مبارزه با کرونا و تکنولوژی همکاری کند.

وی که کشورش از جمله کشورهای پیشگام در عادی سازی روابط جهان عرب با رژیم صهیونیستی افزود: ارتباط با اسرائیل میتواند به نتایج بهتری از دیگر روش‌های که پیشتر در پیش گرفته شده بود، منجر شود.

انور قرقاش همچنین گفت که امیداور است ایران به درخواست‌های امارات برای گفت‌وگو درباره جزایر سه گانه پاسخ دهد.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» مشارکت وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی در نشست مجازی کمیته یهودی-آمریکایی را محکوم کرد و گفت: در چنین روزها‌یی که مردم ما با طرح‌های الحاق مواجه هستند، برخی تلاش‌های امارات متحده عربی عادی‌سازی روابط با اشغالگران را تشویق و برخی مقامات در کنفرانس صهیونیستی-آمریکایی شرکت می‌کنند.

نشست کمیته یهودی-آمریکایی یکشنبه شب گذشته نیز نشستی را به صورت مجازی برگزار کرد که در «محمد العیسی» وزیر دادگستری سابق عربستان سعودی نیز شرکت کرد. العیسی در این نشست، یهودیان را «برادر» خواند و در آن خواستار بازسازی روابط یهودیان و مسلمانان شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها