تظاهرات هزاران نفری کادر درمانی فرانسه

تظاهرات هزاران نفری کادر درمانی فرانسه
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 13:40

هزاران نفر از اعضای کادر درمان و پزشکی فرانسه در اعتراض به وضعیت حقوق و مزایا و شرایط کاری خود در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات برپا کردند.

العالم - اروپا

دستکم ۱۸ هزار نفر از مردم فرانسه در حمایت از اعضای کادر درمان و پزشکی این کشور با تجمع در «پاریس» به شرایط نامساعد کاری و دستمزدهای پایین پرسنل درمان و بهداشت این کشور اروپایی اعتراض کردند.

طبق گزارش خبرگزاری روسی تاس، رادیو «،فرانس اینفو» به نقل از منابع پلیس فرانسه گزارش کرد که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گسترده، خواستار افزایش دستمزد کادر پزشکی و درمان فرانسه و همچنین توقف سیاست تعطیلی مراکز پزشکی و کاهش تعداد تخت‌های بیمارستان‌های فرانسه شدند.

طبق این گزارش، حدود هفت هزار و ۵۰۰ تن از معترضان فرانسوی نیز همچنین در شهر «تولوز» واقع در جنوب غربی فرانسه، ۶ هزار نفر در شهر «لیون» و پنج هزار و ۵۰۰ نفر در «نانتس» تظاهرات مشابهی را برگزار کردند.

طبق گزارش رسانه‌های فرانسوی، بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار نفر از مردم فرانسه نیز تظاهرات‌های مشابهی در شهرهای «بوردو»، «استراسبورگ»، «گرنوبل» و «مارسی» برگزار کردند.

«کریستوفر کاستاتر» وزیر کشور فرانسه در واکنش به تظاهرات‌های گسترده در شهرهای فرانسه در اعتراض به شرایط نامساعد کاری کادر درمان و پزشکی این کشور نوشت که «غارتگران و شهروندان متخاصم با افسران پلیس» وارد راهپیمایی‌های آرام شدند و هرج و مرج راه انداختند.

وی ادامه داد: «من از نیروهای آماده و مجهز که نظم را برقرار کردند و به افسران پلیس و ژاندارم‌های زخمی کمک‌رسانی کردند، قدردانی می‌کنم».

اوایل روز گذشته به وقت محلی، پلیس پاریس اعلام کرد که دستکم ۱۹ تن از افسران پلیس در درگیری‌هایی که در پایتخت فرانسه در راهپیمایی کادر پزشکی و درمان صورت گرفت، زخمی شدند.

طبق این گزارش تا ساعت ۱۸:۳۰ روز سه‌شنبه به وقت محلی (۲۱:۰۰ سه‌شنبه به وقت تهران)، دستکم ۳۲ نفر در اعتراضات روز گذشته در پاریس بازداشت شدند.

شبکه یورونیوز همچنین گزارش کرد که پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمانی فرانسه بعد از پشت سرگذاشتن سه ماه بحران شیوع ویروس کرونا به خیابان‌ها آمدند تا تعهدات دولت را نسبت به این صنف گوشزد کنند که البته این اعتراضات با ورود پلیس پاریس و شلیک گاز اشک‌آور به خشونت کشیده شد.

طبق این گزارش، کادر درمان و پزشکی فرانسه به وضعیت حقوق و مزایا و شرایط کاری خود اعتراض داشتند و این اعتراضات از 14 ماه پیش و قبل از شیوع کرونا مطرح شده بود و هم‌اکنون این درخواست‌ها تجدید شده است.

گرچه کادر پزشکی معترض تأکید داشتند، دولت در دوران شیوع کرونا تا سقف یکهزار و ۵۰۰ یورو آنها را تشویق کرده است اما این تشویق‌ها کافی نبوده و دولت موظف است به تعهداتش در قبال کادر پزشکی فرانسه عمل کند.

بنا بر گزارش یورونیوز، دولت فرانسه در مصوبه‌ای جدید وعده داده است که بین هزار تا هزار و ۵۰۰ یورو به افرادی که در خانه‌های سالمندان کار می‌کنند، پاداش دهد و همچنین ۵۰ درصد افزایش در ساعات اضافه‌کاری کادر درمانی بیمارستان‌ها اعمال کند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، تاکنون دستکم ۱۵۷ هزار و ۷۱۶ نفر از مردم فرانسه به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۲۹ هزار و ۵۷۴ نفر از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها