دلایل بحران اقتصادی سوریه از زبان نماینده سازمان ملل

دلایل بحران اقتصادی سوریه از زبان نماینده سازمان ملل
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 16:24

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه مهم‌ترین دلایلی را که باعث وخیم شدن اوضاع اقتصادی این کشور جنگ‌زده شده است، ذکر کرد.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، "گیر پدرسون"، روز گذشته در نشست مجازی شورای امنیت، تأکید کرد جنگ و درگیری که به مدت یک دهه در سوریه در جریان است، باعث نابود شدن محیط زیست، زیرساخت‌ها و بافت جمعیتی این کشور شده است.

پدرسون خاطرنشان کرد، اقتصاد سوریه همچنین دچار سوء مدیریت، فساد مالی شده است.

این مقام سازمان ملل همچنین "تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا را از عوامل وخیم شدن اوضاع اقتصادی سوریه عنوان کرد" و گفت که این تحریم‌ها فعالیت‌های مالی و بانکی و نفت، گاز، بخش‌های نظامی و صادرات و همچنین سرمایه‌گذاری در سوریه را محدود کرده و با چالش‌هایی مواجه ساخته است.

وی افزود: "بخشی از تحریم‌های آمریکا که 9 ماه پیش وضع شده، از روز چهارشنبه( امروز) وارد مرحله اجرایی می‌شود و این تحریم‌ها ممنوعیت فعالیت تجاری خارجی‌ها با دولت سوریه را هدف قرار می‌دهد."

کنگره آمریکا در 14 دسامبر 2019 پس از سه سال کش و قوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، طرح تحریم‌های خود علیه سوریه معروف به قانون "سزار" را به تصویب رساند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیامدهای شیوع ویروس کرونا و نیز بحران بانک‌ها در لبنان را جزو عوامل وخیم شدن اقتصاد سوریه عنوان کرد.

بحران بانک‌های لبنان و کاهش بسیار شدید لیره لبنان نقشی اساسی در افت محسوس لیره سوریه داشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها