خبرنگار صهیونیست: اردن را در سه ساعت با 2 تانک اشغال خواهیم کرد

خبرنگار صهیونیست: اردن را در سه ساعت با 2 تانک اشغال خواهیم کرد
چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 17:28

خبرنگار جنجالی صهیونیستی، پادشاه اردن را تهدید کرده است در صورتی‌که فکر جنگ با اسرائیل را در سر داشته باشد ارتش اسرائیل، اردن را طی سه ساعت تحت اشغال خود درخواهد آورد.

العالم- اردن

به گزارش العالم، "آیدی کوهن" خبرنگار اسرائیلی در صفحه کاربری خود در توییتر، "عبدالله دوم" پادشاه اردن را به باد استهزاء گرفته و به زبان عربی البته با نگارشی ضعیف این‌گونه نوشته است که نیاز به تصحیح دارد: "مسئولان پادشاه اردن (نزدیکان و مسئولان اطراف پادشاه) و هواداران اندکش تهدید به جنگ می‌کنند، همچون دانش‌آموز اول ابتدایی که با بردار بزرگش که اصلا وجود ندارد، دانش‌آموز دیگری را تهدید می‌کند."

وی با لحنی تهدیدآمیز افزود: "خدای نکرده اگر جنگی اتفاق بیفتد، اردن را با دو فروند تانک طی 3 ساعت اشغال خواهیم کرد و سربازان‌مان در عبدون نوشیدنی گوارا را خواهند نوشید."

عبدون از مناطق بسیار باصفا در غرب امان، پایتخت اردن است که سفارت آمریکا در آنجا واقع شده است.

این توییت خبرنگار اسرائیلی با واکنش‌های زیادی فعالان مجازی همراه شده است. یکی از آنها نوشته است: "اگر کشور برادر، اردن را با دو فروند تانک طی 3 ساعت اشغال کنید ما عراقی‌ها (مناطق تحت اشغالِ) شما را با اتوبوس‌ها طی 15 دقیقه اشغال خواهیم کرد.. ."

ناظران اسرائیلی بر این باورند که اردن قادر به لغو توافقنامه "وادی عربه" که در سال 1994 امضا شد، نیست و نهایت کاری که این کشور می‌تواند انجام دهد احضار سفیر اسرائیل، فراخواندن سفیر و قطع روابط و نیز لغو توافقنامه گازی خواهد بود که البته بهای آن برای امان گزاف خواهد بود.

پیشتر، پادشاه اردن در مصاحبه با مجله" اشپیگل" آلمان گفته بود: "الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل عواقب خطرناکی به همراه خواهد داشت. اگر اسرائیل عملا بخش‌هایی از کرانه باختری را الحاق کند، باعث درگیری بزرگی با پادشاهی اردن خواهد شد."

وی درباره اینکه آیا معاهده صلح با اسرائیل تعلیق خواهد شد یا خیر، گفت: "نمی‌خواهم تهدید کنم یا فضا را به سوی اختلاف و درگیری، سوق دهم، ولی همه گزینه‌ها را بررسی خواهم کرد. ما با کشورهای زیادی در اروپا و جامعه بین‌الملل اتفاق نظر داریم که نباید در خاورمیانه، قانون زور را پیاده کرد."

پربیننده ترین خبرها