رسانه‌های آمریکایی از آزادی پیش از موعد یک شهروند لبنانی خبر دادند

رسانه‌های آمریکایی از آزادی پیش از موعد یک شهروند لبنانی خبر دادند
شنبه 31 خرداد 1399 - 07:11

منابع رسانه‌ای آمریکایی گزارش دادند، یک تبعه لبنانی که با ادعای مراودات مالی با حزب الله و دور زدن تحریمها به 5 سال حبس در آمریکا محکوم شده بود دو سال زودتر از موعد از زندان آزاد خواهد شد.

العالم- لبنان

دو منبع لبنانی به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند که یک چهره نزدیک به حزب الله لبنان که از سوی یک دادگاه آمریکایی با ادعای ارتباطات مالی با حزب الله به زندان محکوم شده بود 2 سال قبل از پایان دوران محکومیت خود آزاد خواهد شد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری نشنال، «قاسم تاجدین» شهروند لبنانی-بلژیکی در سال 2009 به اتهام حمایت از گروه حزب الله در لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته بود. وی در سال 2019 به 5 سال حبس محکوم شده اما قرار است روز 27 ژوئن(6 تیرماه) و دوسال زودتر از پایان محکومیتش از زندان آزاد شود.

تاجدین، 64 ساله، سال 2017 در مراکش بازداشت و در دسامبر 2018 به اتهام انتقال یک میلیارد دلار به حزب الله که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد و به دلیل دور زدن تحریمها مجرم شناخته شده بود.

در اوت 2019 وی ضمن استرداد از مراکش به پرداخت جریمه 50 میلیون دلاری نیز محکوم شده بود.

خانواده تاجدین با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از این تصمیم آمریکا اعلام کرده‌اند که قاضی دادگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا با آزادی زودتر از موعد وی موافقت کرده است.

با این حال برخی منابع لبنانی آزادی زودتر از موعد وی را با تبادل زندانی اخیر میان ایران و آمریکا مرتبط دانسته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها