حاکمان آمریکا.. دیوانه، خائن، ناامید و دروغگو!

حاکمان آمریکا.. دیوانه، خائن، ناامید و دروغگو!
شنبه 31 خرداد 1399 - 21:10

نقاب از چهره واقعی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ برداشته شده است، آن‌گونه که اعضای این دولت همدیگر را رسوا می‌کنند می‌توان گفت که این کشور را گروهی از دیوانگان، خائنان، ناامیدان و دروغگویان اداره می‌کنند.

العالم- کشکول

آنچه گفتیم اتهام علیه آمریکا به خاطر خشم‌مان از این کشور و سیاست‌های خصمانه آن نیست بلکه عین واقعیت آمریکا است و می‌توان آن را در اظهارات اخیر "دونالد ترامپ"، "مایک پمپئو" و "جان بولتون" مشاور امنیت ملی سابقش به وضوح دید. بولتون در کتابش "اتاقی که در آن اتفاق افتاد، خاطراتی از کاخ سفید"، که به زودی منتشر می‌شود، به واقعیت این دولت فاسد و کثیف اذعان کرده است.

بولتون در کتابش نوشته است، ترامپ برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دست به دامن چینی‌ها شده است. او درباره دیدار ترامپ با رئیس‌جمهور چین نوشته است: "او به طرز حیرت‌انگیزی صحبت را به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سوق داد و به توانایی اقتصادی چین برای تأثیرگذاری بر مبارزات در حال انجام اشاره کرد و از شی خواست تا اطمینان حاصل کند که او برنده می‌شود."

بولتون در بخشی از این کتاب، که گزیده‌هایی از آن در روزنامه‌های "وال استریت ژورنال"، "واشنگتن‌پست" و "نیویورک‌تایمز" منتشر شده، نوشته است، ترامپ بر اهمیت کشاورزان آمریکایی تأکید کرده و اینکه "چگونه اقدام چین به افزایش خرید سویا و گندم"، می‌تواند بر نتیجه انتخابات در ایالات متحده تاثیر بگذارد.

وی درباره ضعف وحشتناک ترامپ در علوم سیاست و جغرافیا نوشته است: "ترامپ معتقد است که فنلاند بخشی از روسیه است، ترامپ همچنین از پرونده خاشقجی (روزنامه مقتول) بهره‌برداری و و سپس بیانیه‌ای جنجالی در حمایت از بن‌سلمان( ولیعهد سعودی) منتشر کرد تا اذهان عمومی را از رسوایی دخترش، ایوانکا، در آن زمان از طریق حساب شخصی خود صدها ایمیل به کارکنان کاخ سفید و مقامات دولتی فرستاده بود، منحرف کند."

پمپئو، این مرد امنیتی ناامید نیز در دفاع از ارباب دیوانه خود ترامپ، به بولتون تاخته و او را "خائن" توصیف کرده است. پمپئو در صفحه کاربری خود در توییتر نوشته است: "من این کتاب را نخوانده‌ام، ولی با توجه به گزیده‌های آن که منتشر شده، جان بولتون مشتی دروغ، موضوعات نامعتبر و کاملا تحریف شده و منتشر کرده و حقایق را جوری دیگر جلوه داده است."

از سوی دیگر، ترامپ نیز در توییتی به بولتون حمله کرده و نوشته است: "کتاب جان بولتونِ دیوانه بسیار خسته‌کننده.. پر از دروغ‌ها و داستان‌های جعلی است ... همه چیز درباره من خوب گفته شده بود تا روزی که من او را اخراج کردم. یک احمق ملال آور و بدخلق که فقط خواهان جنگ بود. او هرگز سرنخی پیدا نکرده است!"

بولتون نیز در گفت‌وگو با تلویزیون "ای بی سی" آمریکا به توییت ترامپ پاسخ داده و گفته است: "ترامپ لیاقت ریاست‌جمهوری را ندارد ... او اصلا صلاحیت انجام این ماموریت را ندارد و تمام نگرانی وی پیروزی در انتخابات است."

در واقع، این تیم ناامید آمریکایی با این ادبیات و شیوه کوچه بازاری همدیگر را دیوانگان، ناامیدان و خیانتکاران توصیف می‌کنند؛ ادبیاتی که فقط از سوی رقیبان و دشمنان استفاده می‌شود. وای به حال جهانی، که آمریکا ادعای رهبری بر آن می‌کند!

پربیننده ترین خبرها