وبگاه آمریکایی: ترامپ سرانجام به جنگی که می‌خواست، رسید+ ویدیو

يکشنبه 1 تير 1399 - 20:42

وبگاه آمریکایی "دیفنس وان" در تحلیلی نوشته که رییس جمهوری آمریکا بالاخره به جنگی که دنبال آن بود، رسید.

العالم ـ آمریکا

این وبگاه آمریکایی اوایل ماه جاری میلادی با پخش سخنان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که در باره لزوم مقابله نظامی و توسل به زور علیه معترضان نژادپرستی پس از قتل "جورج فلوید" جوان سیاه پوست غیر مسلح به دست افسر سفید پوست آمریکایی، به تفکرات جنگ طلبانه ترامپ برای کشاندن این کشور به جنگ داخلی اشاره کرده است.

وبگاه «دیفنس وان» نوشته، رئیس‌جمهور آمریکا خواهان جنگ در افغانستان، عراق و یا سوریه نبود بلکه به دنبال جنگی در واشنگتن بود که به آن رسید. ترامپ بعد از اینکه هشدار داد معترضان با عبور از نرده‌های کاخ سفید با سگ‌های وحشی روبه‌رو خواهند شد، پلیس، سربازان و حتی بالگر‌د‌های ارتش آمریکا را تشویق به حمله به معترضان کرد.

به نوشته این وبگاه، ‏سطح بالای درگیری در آمریکا ابعادی به مراتب گسترده تر از تظاهرات فرگوسن در چند سال گذشته داراد اما سرنوشت اعتراضات تقریبا مشخص است.

جنبش حقوق سیاهان آمریکا از دهه شصت میلادی و جنبش حقوق مدنی تا امروز تقریبا نتوانسته است اصلاحات ساختاری در حاکمیت آمریکا ایجاد کند بلکه صرفا به تخلیه انرژی مخالفان منتج شده که به نفع حاکمیت بوده است.

روز دوشنبه (5 خرداد ماه 1399) بود که دریک شاوین، از افسران سفید پوست پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا سعی کرد با رفتاری خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد. از آن زمان تا کنون آمریکا صحنه تظاهرات ضد نژادپرستی و اقدامات تحریک آمیز ترامپ و پلیس علیه معترضان است، اقداماتی که کشور را به صحنه جنگ داخلی و درگیری خشونت آمیز مبدل کرد.

پربیننده ترین خبرها