آغاز سومین مرحله عملیات «قهرمانان عراق» علیه داعش با حضور حشد الشعبی

آغاز سومین مرحله عملیات «قهرمانان عراق» علیه داعش با حضور حشد الشعبی
دوشنبه 2 تير 1399 - 10:21

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آغاز مرحله سوم عملیات نظامی «قهرمانان عراق» (ابطال العراق) با حضور حشد الشعبی خبر داد.

العالم-عراق

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز دوشنبه از آغاز مرحله سوم عملیات «قهرمان عراق» (ابطال العراق) خبر داد.

رسول با انتشار بیانیه‌ای گفت: «با دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح و نظارت ستاد مشترک عملیات، بامداد امروز عملیات ابطال العراق برای پاکسازی و تفتیش مناطقی در استان صلاح الدین و حد فاصل ستاد عملیات‌های دیالی، سامراء و کرکوک آغاز شد».

شبکه خبری السومریه ضمن نقل این بیانیه گزارش داد که این عملیات از سه محور آغاز شده و نیروهای نظامی زیر در آن حضور دارند:

نخست؛ فرماندهی نیروهای زمینی شامل ستاد عملیاتهای صلاح الدین، دیالی و سامراء و نیروهای لشکر نهم زرهی و نیروهای رنجر.

دوم؛ ریاست پلیس فدرال؛ فرماندهی لشکر واکنش سریع، هنگهای «سوات» و «التکتکی» و نیروهای ستاد عملیات مشترک کرکوک.

سوم؛ الحشد الشعبی شامل لشکرهای الحشد در دیالی، سامراء، کرکوک و صلاح الدین.

رسول تأکید کرد که این عملیات پس از دریافت اطلاعات محرمانه دقیقی آغاز شده است و نیروی هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی نیز در آن حضور دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد، هدف از این عملیات تفتیش منطقه‌ای بالغ بر چهار هزار و ۸۵۳ کیلومتر مربع و تعقیب عناصر تروریستی داعش و در نهایت افزایش امنیت و ثبات این مناطق است.

رسول ۱۷ خرداد ماه گذشته اعلام کرد که عملیات «ابطال العراق - نصرالسیاده» که از سوی یگان‌های نظامی مشترک در مناطق مرزی و حد فاصل میان دو استان کرکوک و صلاح‌الدین انجام شد، اهداف برنامه‌ریزی شده را محقق ساخت و نیروهای امنیتی مشترک، مساحتی بالغ بر ۷۳۸ کیلومترمربع را تفتیش و کاملا پاکسازی کردند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها