درخواست حماس برای مقابله به سیاست مجرمانه غصب اراضی فلسطینی

درخواست حماس برای مقابله به سیاست مجرمانه غصب اراضی فلسطینی
چهارشنبه 4 تير 1399 - 09:16

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از احزاب و سازمان ها و تشکل های سیاسی جهان عرب و اسلام خواست که به تلاش های خود برای حمایت از ملت فلسطین در دفاع از سرزمین و حقوق و مقدسات امت اسلامی و ماهیت و تاریخش تا ریشه کنی اشغالگری ادامه بدهند.

العالم - فلسطین

هنیه در نامه ای که به بیش از 120 رئیس و دبیر کل احزاب و تشکل های سیاسی عربی و اسلامی نوشت: ما به نقش و مسئولیت تاریخی احزاب، سازمان ها و تشکل های سیاسی جهان عرب و اسلام در حمایت از فلسطین و حقوق قانونی ملتش و دفاع از سرزمین آنها ایمان داریم.

هنیه در نامه خود از احزاب،سازمان ها و تشکل های سیاسی جهان عرب و اسلام خواست که هر چه زودتر به سیاست مجرمانه و نژادپرستانه کابینه دشمن صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و قدس و اغوار (غرب کرانه باختری) واکنش نشان دهند.

هنیه همچنین خواستار تدوین یک برنامه کاری جامع برای مقابله با قانون شکنی های رژیم اشغالگر برای حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی و جلوگیری از اجرایی شدن نقشه های یهودی سازی و تجزیه مسجد الاقصی و حمایت از ایستادگی و پایداری ملت فلسطین شد.

هنیه همچنین از احزاب، سازمان ها و تشکل های سیاسی جهان عرب و اسلام خواست کنفرانس های فوق العاده ای را برای اتخاذ سیاستی واحد با هدف حمایت از فلسطینی ها در مقابله با همه نقشه های شهرک سازی و یهودی سازی در کرانه باختری رود اردن و قدس که با نظارت آمریکا آماده شده است، برگزار کنند.

هنیه همچنین خواستار برگزاری نشست های فوق العاده پارلمان های کشورهای عربی و اسلامی برای رسیدگی به مسائل غصب اراضی فلسطینی و یهودی سازی و شهرک سازی اسرائیل شد تا این پارلمان ها سیاست واحدی را برای حمایت از حقوق قانونی ملت فلسطین درپیش بگیرند.

هنیه بار دیگر بر پیشگامی احزاب و سازمان های عربی و اسلامی در مقابله با خیانت "عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی" تأکید کرد و خواستار آگاه کردن افکار عمومی ملت های عربی و اسلامی برای آغاز فعالیت های سیاسی و رسانه ای و بشردوستانه با هدف مقابله با طرح ها و نقشه های شهرک سازی، غصب اراضی، یهودی سازی، محاصره و بی خانمان کردن فلسطینی ها وهمچنین حمایت از مردم باریکه غزه، کرانه باختری رود اردن و قدس و تلاش یکپارچه کشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از ملت فلسطینی در همه زمینه ها شد.

هنیه در پایان نامه خود اعلام کرد: ملت فلسطینی در این مرحله مهم از تاریخ سرزمین خود با مقاومت همه جانبه با تروریسم صهیونیستی مقابله خواهد کرد و همچنان پایبند به دفاع از زمین، حقوق و مقدسات خود تا ریشه کنی اشغالگری خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها