آیا ترامپ و سلمان به قدرت آتشین یمنی ها پی برده اند؟

آیا ترامپ و سلمان به قدرت آتشین یمنی ها پی برده اند؟
چهارشنبه 4 تير 1399 - 14:59

عملیاتی که ارتش و کمیته های مردمی یمن در خاک عربستان سعودی با تعداد زیادی از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های بالستیک اجراء کردند، بی سابقه و تکنیکی بود که در میان اهداف این عملیات می توان به موشک باران وزارت دفاع و وزارت اطلاعات و پایگاه هوایی سلمان در ریاض و اهداف دیگری در جیزان و نجران اشاره کرد.

العالم - یمن

کارشناسان می گویند، اذعان عربستان به سرنگون کردن 8 هواپیمای بدون سرنشین یمن بیانگر پرواز یک اسکادران از این هواپیماها بر فراز خاک عربستان است. مساله مهم اینکه ریاض درباره تعداد هواپیماهای سرنگون شده حرف زد ولی درباره هواپیماهایی که اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند، حرف نزد.

کارشناسان می گویند حملات هوایی یمن نشان داد که صنایع نظامی آمریکا، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی را فریب داده است زیرا مقاومت که یمن بخشی از بدنه این مقاومت است، توانست از چنگال سیستم دفاع موشکی پاتریوت عبور کند و عملیاتش را اجراء کند.

این عملیات همچنین نشان داد اطلاعاتی که نیروهای یمنی به دست آورده بودند، کاملاً دقیق بود. رسیدن تعداد زیادی از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک ها به خاک عربستان این پیام را در بر دارد که پشتیبانی نظامی آمریکا از عربستان خیال و رؤیایی بیش نیست.

کارشناسان دیگری نیز می گویند، این حملات می تواند عربستان و آمریکا را به پای میز مذاکرات برای گفتگو درباره مسائلی همچون حدیده بکشاند مذاکراتی که به مدت یکسال بازیچه دست این دو طرف بود.

این کارشناسان می گویند، تهدید یمنی ها به اجرای حملات سنگین تر و گسترده تر این پیام را برای ترامپ در بردارد که باب مذاکره هنوز باز است.

کارشناسان راهبردی می گویند، حملات یمنی ها بینی ارتش عربستان را به خاک مالید و این ارتش را به مایۀ ریشخند جهانیان تبدیل کرد.

حمله به وزارت دفاع سعودی در ریاض پیامدهای سیاسی و میدانی در بر داشت و نشان داد که یمنی ها می توانند وزارت دفاع عربستان را که قلب سیستم جنگی سعودی است، هدف قرار دهند وزارتی که تحت کنترل آمریکایی ها و اسرائیلی ها است.

این کارشناسان افزودند، آمریکا و انگلیس با محکوم کردن حملات یمنی ها به خوبی نشان دادند که این حملات با وجود سانسور خبری گسترده طبق برنامه اجراء شد و حملات مشابه دیگری نیز در راه است.

پربیننده ترین خبرها