نامه هشدارآمیز به سفیر سعودی در واشنگتن

نامه هشدارآمیز به سفیر سعودی در واشنگتن
چهارشنبه 4 تير 1399 - 21:34

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن نامه‌ای هشدار آمیز از یک سناتور دموکرات آمریکایی دریافت کرده است.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، سناتور آدام شیف" رئیس کمیته اطلاعات در مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای هشدار آمیز به "ریما بنت بندر" سفیر سعودی در واشنگتن درباره "لجین الهذبول" فعال دربند سعودی ارسال کرده است.

سناتور شیف در نامه‌اش به سفیر سعودی، که تلویزیون آمریکایی" سی‌ان‌ان" آن را نقل کرده، از تداوم بازداشت لجین الهذلول، فعال سعودی ابراز نگرانی کرده است.

شیف نوشته است: "( این نامه را) برای پیگیری نامه‌ ارسالی در 7 ژانویه 2019 به سلف شما( شاهزاده خالد بن سلمان، سفیر سابق) درباره بازداشت غیرقانونی لجین الهذلول، فعال حقوق زنان نوشتم."

این سناتور آمریکایی افزود: "تداوم بازداشت الهذلول در بحبوحه شیوع همه‌گیر کرونا که جان بسیاری از سعودی‌ها و آمریکایی‌ها را گرفته است، امری به شدت نگران‌کننده و همچنین خطرناک است."

الهذلول یکی از مهم‌ترین فعالان دربند حقوق زنان در عربستان به شمار می‌آید و در دسامبر 2015 زمانی که در ابوظبی مشغول تحصیل بود، بازداشت و با هواپیما به ریاض بازگردانده و زندانی شد. قبل از آزادی به او هشدار دادند که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت نکند و حق ترک کشور را ندارد اما پس از این ماجرا دوباره دستگیر شد.

پربیننده ترین خبرها