شکستن تحریم آمریکا علیه ونزوئلا وظیفه ای انسانی است

شکستن تحریم آمریکا علیه ونزوئلا وظیفه ای انسانی است
چهارشنبه 4 تير 1399 - 23:12

پس از شکست آمریکا در زمینه جلوگیری از رسیدن نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا، واشنگتن برای انتقام گیری، از سلاح تحریم بیشتر برای به اصطلاح مجازات مردم ونزوئلا به خاطر نقض تحریمهای آمریکایی استفاده کرد. 

العالم کشکول

در این میان مایک پومپئو که نتوانست با استفاده از ناوگان آمریکا در دریای کارائیب مانع رسیدن این نفتکشها شود، ابتدا کوشید به ناخداهای نفتکشهای ایرانی رشوه بدهد تا به ونزوئلا نروند، اما مجددا با شکست مواجه شد و چون نتوانست ایران را وادار به تسلیم کند، این ناخداها را در فهرست تحریم قرار داد.

علی دانایی کنارسری، محسن گوهردهی، علی رضا رهنورد، رضا وزیری و حمید رضا یحیی زاده همان ناخداهایی هستند که در اقدامی شجاعانه و انسانی، با حمل سوخت، محاصره ظالمانه آمریکا علیه مردم ونزوئلا را شکسته و قدرت ددمنش آمریکا را به چالش کشیدند که به همین دلیل مقام معظم رهبری این اقدام آنان را یک دستاورد و اقدام جهادی عظیم نامید که ایران را سربلند کرد.

هدف ایران از اعزام نفتکشها، در هم شکستن محاصره ظالمانه آمریکا و تشویق جهانیان به انجام اقدام مشابه و بی توجهی به تحریمهای آمریکایی است چرا که چنین تحریمهایی، اقدامی غیرقانونی و نامشروع در سطوح حقوقی و دینی است که هدف از آن ایجاد گرسنگی در میان مردم ونزوئلا و وادارکردن آنان به تسلیم شدن است تا آمریکا بتواند منابع و ثروتهای این کشور را چپاول کند.

اما ایران با شجاعت اعلام کرد به اعزام نفتکش و نیازمندیهای مردم ونزوئلا ادامه می دهد و از تهدیدهای ترامپ و تحریمهای پومپئو نمی ترسد، به همین دلیل دنیا شاهد بود که دو روز قبل کشتی حامل مواد غذایی و تجهیزات مبارزه با کرونا در ونزوئلا پهلو گرفت، پس پومپئو باید نام ناخدای این کشتی را نیز در فهرست تحریم دهها ناخدایی قرار دهد که در ماههای آینده راهی ونزوئلا خواهند شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها