حماس خواستار توقف شکنجه اسیران فلسطینی در بند اسرائیل شد

حماس خواستار توقف شکنجه اسیران فلسطینی در بند اسرائیل شد
جمعه 6 تير 1399 - 19:18

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز جمعه از سازمان ملل متحد خواست؛ رژیم صهیونیستی را برای توقف شکنجه اسیران فلسطینی در بند این رژیم، تحت فشار قرار دهد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روزنامه القدس العربی، عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس به مناسب روز جهانی کمک به قربانیان شکنجه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل همچنان به جنایت‌های خود در خصوص شکنجه مستمر اسیران فلسطینی ادامه می‌دهد. توقف این اقدامات، نیاز به تحرک دیپلماتیک و ارجاع سران این رژیم به دادگاه‌های بین‌المللی دارد.

القانوع افزود: رفتار جنایت‌کارانه اسرائیل، روحیه بالای اسیران فلسطینی را از بین‌ نمی‌برد و مقاومت اسطوره‌ای آنان را متزلزل نمی‌کند.

طبق اعلام روز پنجشنبه باشگاه اسیران فلسطین، ۹۵ درصد اسیران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل از همان لحظه دستگیری، در معرض شکنجه قرار می‌گیرند.

برابر این گزارش، اسرائیل روش‌های مختلفی برای شکنجه جسمی و روحی اسیران دارد و نهایت خشونت را در برخورد با آنان به کار می‌برد.

باشگاه یادشده در بیانیه‌ای افزود: رژیم صهیونیستی تنها برای گرفتن اعتراف، زندانیان را شکنجه نمی‌کند، بلکه داخل زندان‌ هم آنها را مجازات می‌کند. این رژیم، اسیران را در سلول انفرادی قرار می‌دهد، آنها را در شرایط بسیار سخت و بدون کمترین شرایط بهداشتی نگه می‌دارد، به طور سیستماتیک آن‌ها را سرکوب می‌کند و سیاست اهمال‌کاری پزشکی را در پیش می‌گیرد که به مرگ تدریجی زندانیان می‌انجامد.

بیش از پنج هزار و ۴۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل گرفتارند که ۲۲۲ نفر آنان از سال ۱۹۶۷ میلادی جان خود را در نتیجه شکنجه و اهمال پزشکی از دست داده اند.

رژیم صهیونیستی با وجود ممنوعیت شکنجه در توافق‌نامه‌ها و عهدنامه‌های بین‌المللی٬ همچنان به این اقدامات علیه اسیران فلسطینی ادامه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، مطابق گزارش‌های پیشین باشگاه اسیران فلسطینی، قدیمی‌ترین زندانیان فلسطینی در بند اسرائیل، کریم یونس و ماهر یونس نام دارند که ۳۷ سال پیش بازداشت شدند.

همچنین ۵۶ فلسطینی بیش از ۲۰ سال است که در بازداشتگاه های اسرائیل به سر می‌برند. در میان اسرا ۵۴۱ فرد محکوم به حبس ابد نیز وجود دارد.

اسیران فلسطینی در حالی در شرایط وخیمی در زندان‌های اشغالگران به سر می‌برند که ویروس کرونا نیز در این زندان‌ها شیوع پیدا کرده است.

پیش از شیوع ویروس کرونا، اسیران فلسطینی با مشکلات درمانی و بهداشتی زیادی در زندان‌های اسرائیل مواجه بودند که از جمله آنها می توان به ممانعت از اقدامات درمانی مانند اعزام بیماران به مراکز درمانی و بهداشتی و تأمین دارو برای بیماران اشاره کرد.

پربیننده ترین خبرها