یمنی ها علیه اشغالگران سعودی در المهره

یمنی ها علیه اشغالگران سعودی در المهره
يکشنبه 8 تير 1399 - 22:46

در یمن 4 هشتگ از جمله "یمنی ها علیه اشغالگران سعودی در المهره"، "ای مزدوران مردم یمن بیدار و آگاه هستند"،  به ترند تبدیل شدند.

العالم ـ یمن

ناظران می گویند پس از سلطه بر جزیره سقطری ، اینک نوبت منابع یمن مانند نفت و دیگر مواضع راهبردی مهم مانند المهره رسیده است. اخیرا مشخص شد که دولت منصور هادی در ریاض تحت فشارهای گسترده ای از سوی محمد آل جابر سفیر عربستان در یمن قرار گرفته است تا پیش نویس توافق میان طرفین موسوم به برنامه توسعه و آبادانی یمن به مدیریت آل جابر را امضا کند و با شورای انتقالی جنوب برای بررسی نسخه اصلاح شده این توافق بحث و گفتگو کنند؛ زیرا دولت هادی تا این لحظه با این برنامه مخالفت کرده است.

یک روزنامه عربی که از انگلیس منتشر می شود، در گزارشی آورده است که عربستان و امارات، شریکش در ائتلاف ضد یمن، در چارچوب توافقاتی که اینک با منصور هادی صورت می گیرد، درصدد تسلط بر منابع اقتصای و نفتی و گازی و حمل و نقل و نظارت بر برخی مناطق و استانهای راهبردی هستند.

العلوانی یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در توییتی نوشت که عربستان می خواهد بدون توافق با دولت هادی خط لوله نفتی از منطقه اشغالی الخرخیر تا بندر نفتی النشطون در ساحل المهره بکشد. این یک اشغالگری آشکار است.

در این گزارش برخی بندهای برنامه سعودی موسوم به برنامه "توسعه و آبادانی یمن" را افشا کرد که به موجب آن، این برنامه سعودی از طریق شرکت آرامکو به مدت 40 سال "مثلث سیاه نفتی" در مناطق شرقی یمن در طول استانهای مارب و الجوف و شبوه را تصاحب کند.

حسین مصلح یکی دیگر از کاربران درباره این نشست ها گفت: محال است کشوری که چنین حاکمانی پست و حقیر دارد، به موفقیتی دست یابد. به نشستهای آنها در هتل ریتز کارلتون در ریاض بنگرید. شماری از سیاستمداران یمنی قبل از آنکه با منصور هادی گفتگو کنند، کاملا تحت کنترل سفیرِ پست ترین دولت در روی زمین هستند.

به رغم آنکه دولت هادی این اطلاعات را تکذیب کرد و توافق را جعلی ودروغین خواند؛ برخی منابع آگاه به روزنامه العربی الجدید تاکید کردند که دولت هادی در معرض فشارهایی گسترده قرار گرفته تا تسلیم طرحها و برنامه های عربستان از جمله برنامه موسوم به توسعه و آبادانی یمن شود.

نایف الشعوری کاربر یمنی در تویتر نوشت: آنچه که در هتل های ریاض رخ می دهد، در واقع آماده سازی برای تسلیم المهره است. میزبانی وزرا و مسئولان در واقع تلاشی برای مشروعیت بخشیدن به بن سلمان است. این تلاشها و اقدامات برای یمن و برای دولت منصور هادی نیست. مردم یمن دیگر سیاستهای شما خائنان را به خوبی می شناسند.

کاربر دیگری تحت نام "یمن الصمود" توییت شخص دیگری به نام "واثق الخطوه" را بازنشر کرد. واثق الخطوه در توییت خود اورده است که احمد عیسی وزیر خارجه سومالی می گوید که پیشنهاد امارات بسیار بی ارزش است و جواب ما بسیار سخت و کوبنده بود. آنها 20 میلیون دلار در مقابل گشودن جبهه جدیدی از درگیری ها با یمن از طریق مطالبه جزیره سقطری پیشنهاد داده اند. ولی ما ابزاری ناچیز در دست شما نیستیم تا خواسته های شما را برآورده کنیم. یمن کشوری همسایه و دوست و دارای حاکمیت است. مردم یمن دارای عزت وکرامت هستند و جزیره سقطری متعلق به یمن است.

بدین ترتیب میزان طمع ورزی های سعودی اماراتی آمریکایی در یمن، کشوری که بر دریایی از نفت تا سواحل شرقی آفریقا در دریای سرخ قرار دارد، روشن می گردد. به گفته یکی از مسئولان در وزارت دارایی منصور هادی، این کشورها از درماندگی دولت هادی سوء استفاده می کنند. یمن اینک در یک بحران مالی بزرگی بسر می برد. نافرمانی وسرکشی شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات برخوردار است، بر مشکلات این کشور افزود..

در پایان می بایست توییت کاربری به نام "جواهر الکلام" را نقل کرد. او از اینکه جزیره سقطری نیز مانند جیزان و عسیر و نجران از دست برود ابراز تاسف کرد و نوشت وای اگر سقطری نیز توسط اشغالگران اماراتی و سعودی از دست رود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها