اختصاصی العالم/

دفاع قاطعانه قاضی لبنانی از حکم خود علیه سفیر آمریکا/ اظهارات دوروتی شیا تهدیدی برای صلح ملی در لبنان است/ حکم صادره کاملا قانونی بود + ویدئو

يکشنبه 8 تير 1399 - 23:07

قاضی لبنانی گفت: حکمی که علیه سفیر امریکا در لبنان صادر شد، کاملا قانونی بود زیرا اظهارات وی تهدیدی برای صلح ملی در لبنان است.

العالم ـ لبنان

محمد مازح در یک گفتگوی تلفنی با شبکه خبری العالم درباره صدور حکم علیه سفیر آمریکا در بیروت گفت: مساله دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان به سبب حساسیت موضوع ابعاد سیاسی به خود گرفت و من این حکم را براساس وجدان خود و طبق احکام قانونی صادر کردم.

این قاضی لبنانی اظهار داشت که از لحاظ قانونی می توان به هر حکمی اعتراض کرد. اما نمی توان به خود قاضی تاخت. این حکم کاملا قانونی است و به وقایع و پیامدهایی استناد دارد که پس از سخنان سفیر آمریکا روی داد زیرا این اظهارات را تهدیدی برای صلح ملی در لبنان می دانم.

مازح توضیح داد که این حکم نوعی زیرپاگذاشتن آزادی رسانه ای نیست و رسانه ها نیز در چارچوب قانون مصونیت دارند. واکنش های منفی هیچ اهمیتی ندارند.

وی ادامه داد: فراخواندن سفیر آمریکا وظیفه وزارت خارجه لبنان است و در تمام کشورها زمانی که یکی از دیپلماتها عرف دیپلماسی را زیر پا می گذارد، چنین اقدامی اتخاذ می شود.

محمد مازح قاضی لبنانی در پی اظهارات اخیر دوروتی شیا سفیر آمریکا در لبنان درباره اوضاع سیاسی و اقتصادی لبنان، حکمی مبنی بر منع سفیر از هرگونه گفتگو با رسانه های لبنانی و یا خارجی در لبنان و یا هرگونه مصاحبه با این سفیر به مدت یک سال صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها