چین هم آمریکا را به اعمال محدودیت‌های صدور ویزا تهدید کرد

چین هم آمریکا را به اعمال محدودیت‌های صدور ویزا تهدید کرد
دوشنبه 9 تير 1399 - 13:29

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن هشدار به مقامات آمریکایی درمورد دخالت در امور هنگ‌کنگ، گفته درصورت ادامه این رفتارها، محدودیت‌های صدور ویزا را علیه اشخاص آمریکایی اعمال می‌کند.

العالم - آسیا

«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران از آمریکا خواست که از دخالت در امور هنگ‌کنگ دست‌ بردارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لیجیان در صحبت‌های امروز خود به آمریکا هشدار داد که اگر آمریکا اقدامات خود در این زمینه را ادامه دهد، چین با اقدامات متقابل شدیدی واکنش نشان خواهد داد.

لیجیان همچنین خاطرنشان کرد که وزارت خارجه چین با توجه به رفتار ناشایست (مقامات آمریکا) در رابطه با هنگ‌کنگ محدودیت‌های صدور ویزا را علیه اشخاص آمریکایی تحمیل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی از اعمال محدودیت‌های صدور ویزا علیه اشخاص آمریکایی خبر داد که وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن محدودیت‌های صدور روادید را علیه تعدادی از مقامات حزب کمونیست چین اعمال خواهد کرد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا دلیل اعمال این محدودیت‌ها را اقدامات اخیر چین درباره هنگ‌کنگ اعلام کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته که مقامات کنونی و سابق چین به طور مستقیم مسئول تضعیف خودمختاری در هنگ‌کنگ بوده و به نقض حقوق بشر در مناطق شبه خودمختار در چین پرداخته‌اند که از ورود آمریکا به این مناطق خودداری شده است.

نهاد ارشد قانونگذاری در چین از برگزاری یک نشست سه روزه در پایان ماه جاری (ژوئن) خبر داده‌ که احتمال تصویب لایحه امنیت ملی برای هنگ‌کنگ در این نشست را افزایش می‌دهد.

مقامات چینی به منظور تضمین امنیت هنگ کنگ، در تصویب این قانون مصمم بوده‌اند؛ آنها همچنین تاکید داشته‌اند سازمان‌هایی در هنگ‌کنگ تأسیس کنند تا در مواقع لزوم وظایف خود را انجام دهند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها