اختصاصی العالم...

اهمیت عملیات نیروهای یمنی در مأرب و البیضاء

اهمیت عملیات نیروهای یمنی در مأرب و البیضاء
دوشنبه 9 تير 1399 - 19:39

یک کارشناس نظامی و سیاسی یمنی در گفت‌وگو با تلویزیون العالم، به اهمیت راهبردی عملیات امروز ارتش و کمیته‌های مردمی در استان‌های مأرب و البیضاء اشاره کرد.

العالم- یمن

"عزیز راشد" تأکید کرد، عملیات امروز ارتش و کمیته‌های مردمی در استان‌های البیضاء و مأرب از بُعد جغرافیایی از اهمیت راهبردی و تاکتیکی برخوردار است.

این کارشناس یمنی اظهار داشت، دروغ "یاسر العواضی" عاملی برای پاکسازی برخی مناطقی شده است که عناصر گروه تروریستی داعش برای پشتیبانی از فتنه العواضی در آنجا مستقر بودند.

وی تصریح کرد، ائتلاف متجاوز سعودی این عناصر داعشی را در خطوط مقدم فتنه یاسر العواضی علیه ارتش یمن قرار داده است ولی این عناصر و پایگاه‌ها و استحکامات‌شان در جریان عملیات امروز نیروهای ارتش فروپاشید و آنها مجبور به فرار شدند.

راشد افزود، نیروهای ارتش طی عملیات مشترک و بعد از رصد دقیق مواضع و تحرکات تروریست‌ها و خائنان، بخش‌هایی را در استان مأرب آزاد کردند.

پیش از این، "یحیی سریع" سخنگوی ارتش یمن طی کنفرانسی خبری، به حمایت گسترده آل سعود از العواضی اشاره و تصریح کرد که وی کارخانه بمب‌سازی ایجاد کرده بود تا به وسیله آن نیروهای مسلح و امنیتی و کمیته های مردمی را در البیضاء هدف قرار دهد.

سریع خاطرنشان کرد شخصیت‌های" ردمان" در استان البیضاء کوشیدند العواضی را از همراهی با توطئه‌های ائتلاف متجاوز به یمن بازدارند اما وی نپذیرفت و همراه با مزدورانش و عناصر تکفیری اقدام به حمله کرد که رزمندگان ما نیز توانستند در مدت 24 ساعت کار نبرد را در ردمان یکسره کنند و وی را شکست دهند.

پربیننده ترین خبرها