دعوای سعودی ها درباره فروش مشروبات الکلی!

دعوای سعودی ها درباره فروش مشروبات الکلی!
سه شنبه 10 تير 1399 - 22:57

یک پایگاه اینترنتی سعودی یک نظرسنجی درخصوص اجازه فروش مشروبات الکلی در عربستان، تحت عنوان "نظرسنجی هفته" به اشتراک گذاشت تا کاربران درباره این مساله اظهار نظر کنند. این نظرسنجی بحث و جدل بسیاری در شبکه اجتماعی "تویتر" به راه انداخت.

العالم ـ عربستان سعودی

این نظرسنجی که بیش از یک میلیون و 488 هزار و 767 کاربر به آن واکنش نشان داده، سوالی بدین مضمون مطرح کرد: نظرت درباره اجازه فروش مشروبات الکلی در عربستان از طریق بازارهای آزاد در فرودگاه های بین المللی چیست؟ این هشتگ در عربستان تحت نام "مشروبات الکلی" به ترند تبدیل شد. نتایج نظرسنجی اما به قرار زیر است: 41،3درصد موافق و 56،3 درصد مخالف.

اما کسانی که این نظرسنجی را انجام دادند، در صدد محک زدن شهروندان مسلمان در کشوری بودند که محل نزول وحی الهی بوده است و مقدسترین اماکن اسلامی را در خود جای دارد. کعبه قبله مسلمانان در سرتاسر جهان است و سالانه بیش از 3 میلیون مسلمان برای انجام مناسک حج عازم عربستان می شوند. این کشور زادگاه محمد بن عبدالله(ص) پیامبر اسلام نیز است.

خالد الرمیان یکی از کاربران در توییتر نوشت: مباح دانستن یک امر حرام در واقع مبارزه ای آشکار با خداوند و رسول اکرم(ص) است. چه کسی جرات دارد آنچه را که خدا حرام کرده، حلال سازد؟ الرمیان با این توییت به شاهزاده محمد بن سلمان اشاره دارد.

برخی کاربران بر این باورند که شاهزاده محمد بن سلمان تلاش می کند تا توجه شهروندان را از مسائل حیاتی و اصلی در کشور بویژه اوضاع نابسامان اقتصادی منحرف کند. کاربران دیگری می گویند که شاهزاده سعودی گوش به فرمان آنهایی است که او را بر سرکار آورده اند؛ از این رو برای ابراز فرمانبرداری خود محرمات را حلال می کند و فساد اجتماعی را در کشور گسترش می دهد تا نزد آنها مورد پسند و قبول واقع شود.

هنا البیطار نیز در توییتی به فرمانبرداری بن سلمان از کسانی که او را بر سرکار آورده اند، اشاره می کند کسانی که او را به ولایتعهدی رسانده و در اینده نیز به پادشاهی خواهند رساند.

کاربری دیگر نوشت: به دستور و فرمان بن سلمان، بحث و جدل بسیاری درباره نظرسنجی فروش مشروبات الکلی ایجاد شد.

در پایان می بایست توییت "شطر الحسن" را منتشر کنیم که در توییتر نوشت: این نقشه ات (بن سلمان) برای همگان روشن و آشکار است. می خواهی با این هشتگ ها شهروندان را محک بزنی و سپس بنا به میل و خواسته خود فتوا صادر کنی و تصمیم بگیری. اما به تو نوید می دهم که این ملتی که تحت سلطه ات هستند، ترسو و بزدل اند. و تمام هم و غم آنها مسائل مادی است و فقط تعداد اندکی از آنها با پادشاهی تو مخالفند که تو آنها را به زندانها انداختی.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها